19.07.2011

پالیزدار: جریان انحرافی از من سوء استفاده کرده است

بی‌بی‌سی: اتهام عباس پالیزدار به افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا و نشر اکاذیب از سوی دادگاه تجدید نظر، سال گذشته تایید شده و او به شش سال حبس محکوم شده است

عباس پالیزدار عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه که حدود سه سال پیش در یک سخنرانی، تعدادی از مقام های بلند پایه ایران را به فساد مالی متهم کرد و بعد از چندی بازداشت شد، در گفت و گو با روزنامه شرق، برخی از مسائل مربوط به این پرونده را بازگو کرده است.

در این گفتگو از جمله او به موضوع مناظره‌های انتخاباتی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، پرداخته که در جریان آن آقای احمدی نژاد افرادی از خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، را به فساد متهم کرده بود.

آقای پالیزدار که در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” در زندان به سر می برد، گفته است که پس از تماشای مناظره آقای احمدی نژاد در زندان، با دفتر او تماس گرفته و خواهان افشای اسامی کامل همه “مفسدان” شده است. او افزوده: “گفتم من می‌بینم برخی از مفسدان اطراف شما هستند و شما اعتراضی نمی‌کنید.”

او می گوید: به آنها (یکی از اعضای دفتر آقای احمدی نژاد) گفتم اگر این کار را نکنید، من از زندان نامه می‌نویسم و از همین جا از آقای هاشمی عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم ما اصلا پرونده‌ای از آقای هاشمی نداشتیم. آنها گوش نکردند. من هم کار خودم را انجام دادم.

عباس پالیزدار به روزنامه شرق گفته است: “از داخل زندان یک نامه نوشتم که سند و مدرکی که ما از آقای هاشمی داشتیم سوءاستفاده مالی نبوده است و از اینکه ما موجب شدیم در مناظره‌ها پیکان به سمت شما (اکبر هاشمی رفسنجانی) برود، عذرخواهی می‌کنم.

آقای پالیزدار می گوید: “بعدا به من می‌گفتند آن زمان که هاشمی یال و کوپال داشت تو علیه هاشمی حرف زدی، حالا که یال و کوپال او ریخته، تو از هاشمی حمایت می‌کنی؟ من هم پاسخ دادم همیشه از واقعیت‌ها دفاع می‌کنم. مطالبی که از آقای هاشمی گفته شد، مطالبی بود که آنها به من داده بودند و گفته بودند این حرف‌ها را بزن. این ها سند‌های تحقیق و تفحص من نبود. آنچه در سند تحقیق و تفحص من از خانواده آقای هاشمی بود، خبط‌های قانونی و بهره‌برداری از خلأ‌های قانونی بود. سواستفاده و خلاف قانون نبود.”

آقای پالیزدار در ادامه این گفت و گو خبر داده که فردی به نام علی نورالهی این اسناد را در اختیارش گذاشته است.

“این نام واقعی این فرد نبود. بر اساس مدارک او، علیه آقای هاشمی حرف‌هایی زدیم که اشتباه بود. به همین دلیل نمی‌خواهم دیگر بدون سند و مدرک حرفی بزنم که پشیمان شوم.”

عضو کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در مجلس هفتم می گوید که “جریان انحرافی” در دولت محمود احمدی نژاد از او “سو استفاده” کرده است.

“جریان انحرافی” اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران منتقد دولت، به عده ای از همکاران محمود احمدی نژاد اطلاق می شود که به داشتن افکار ناهمسو با رهبر ایران متهم شده اند.

آقای پالیزدار در این گفت و گو از اینکه سی دی سخنرانی او در جریان انتخابات تکثیر و در روستاها پخش شده بوده گلایه کرده و گفته: “من اصلا تمایل نداشتم این اتفاق بیفتد اما این استفاده صورت گرفت. اگر مبارزه با فساد واقعا محقق می‌شد، اشکال نداشت که آقای احمدی‌نژاد از آن بهره می‌برد. ناراحت که نمی‌شدم، می‌گفتم، دمت گرم، زرنگ هستی. اما اینکه مبارزه‌ای صورت نگیرد و از آن طرف از ما سواری بگیرند، قابل پذیرش نیست.”

به گفته آقای پالیزدار “از یک طرف می‌گویند آقای بانک فلان، میلیارد‌ها وام دادی، فساد کرده‌ای، بعد آقا را مشاور خودشان می‌کنند. این برخورد‌ها اصلا قابل پذیرش نیست و تنها منحرف کردن مردم تلقی می‌شود.”

اتهام عباس پالیزدار به “افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا و نشر اکاذیب” سال گذشته از سوی دادگاه تجدید نظر، تایید شده و او به شش سال حبس محکوم شده است.

آقای پالیزدار در تیرماه ۱۳۸۸ پس از سپردن وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد که این وضعیت تا کنون ادامه دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates