20.07.2011

اعتراض قالیباف به عکس های تمجید آمیز از وی

خُسن آقا: روش بسیار کارساز برای محبوب نشان دادن خود! اول پشت پرده پول می‌دهند به زیر دستی‌های تا برایشان عکس و تبلیغات بچسبانند به در و دیوار، بعد هم با ژست‌های مکش مرگ ما دستور برداشتن همان تبلیغات را می‌دهند. به این می گویند کسب محبوبیت مضاعف!
شفاف: در مراسم افتتاح ایستگاه مترو کهریزک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اقدام به نصب تعداد زیادی عکس از شهردار تهران کرده بود که با واکنش شهردار روبه رو شد و وی دستور به جمع آوری آن‌ها داد. همچنین شهردار در جلسه افتتاح دستور داد که تمام هزینه‌ها این تبلیغات از حساب شخصی مدیر مربوطه به بیت‌المال بازگردانده شود/در واقع ما امسال با تکمیل خط 4 و 1 شاهد اتصال کامل شمال و جنوب و شرق و غرب پایتخت خواهیم بود …
شفاف:ایستگاه مترو کهریزک ، امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولین افتتاح شد. این مراسم با حاشیه هایی همراه بود و محمد باقر قالیباف نسبت به نصب تعداد زیادی عکس تمجید آمیز از وی اعتراض کردو مدیر مربوطه را توبیخ نمود.

در مراسم افتتاح ایستگاه مترو کهریزک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اقدام به نصب تعداد زیادی عکس از شهردار تهران کرده بود که با واکنش شهردار روبه رو شد و وی دستور به جمع آوری آن‌ها داد. همچنین شهردار در جلسه افتتاح دستور داد که تمام هزینه‌ها این تبلیغات از حساب شخصی مدیر مربوطه به بیت‌المال بازگردانده شود.

وی گفت : پول این بنرها از بیت المال پرداخت شده که اخلاقی نیست و باید هزینه آن ها را مدیرعامل بهشت زهرا(س) از حساب شخصی خود پرداخت کند.

این اقدام مدیر متخلف در حالی است که محمدباقر قالیباف از ابتدای سال به سازمان‌های شهرداری بخشنامه کرده است که از عکس و گفته‌های مبالغه‌آمیز درباره وی در مراسم مختلف استفاده نشود.

در ادامه مراسم شهردار تهران به سخنرانی پرداخت.به گزارش تهران سما شهردار تهران با بیان این که تا مهر ماه ایستگاه متروی تجریش به بهره برداری می رسد و با این افتتاح اولین خط متروی پایتخت به طور کامل در اختیار مردم قرار می گیرد گفت : توافقاتی در مورد ادامه مسیر خط یک مترو از حرم مطهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) صورت گرفته که در صورت نهایی شدن توافقات ، حداکثر طی 18 ماه مترو را به فرودگاه امام می رسانیم.

شهردارتهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه کهریزک در توسعه جنوبی خط یک مترو با بیان این مطلب گفت : از لحاظ تقسیمات کشوری ، کهریزک در مجموعه شهرتهران قرار ندارد اما با توجه به این که این منطقه جنوبی با مشکلات زیادی روبروست و مردم و مسئولان این محدوده همواره به ما گله مند بودند که این منصفانه نیست که مشکلات شهر تهران مانند زباله ها به کهریزک بیاید اما منفعتی به کهریزیک نرسد، به همین دلیل کمک و رفع مشکلات مردم این منطقه را دنبال کردیم .

وی ادامه داد : مرتضی طلایی عضو شورای شهر نیز مسئول رسیدگی به مشکلات و رفع معضلات این محدوده شد و مقرر گشت بعضی اقدامات در محدوده کهریزک برای رفاه حال شهروندان در این محدوده صورت گیرد .

شهردار تهران با تاکید بر این که دفن زباله در محدوده کهریزک از زخم های کهنه و سی ، چهل ساله این محدوده و مردمش بوده است ، افزود : هفته آینده برنامه افتتاح مرکز پردازش زباله ها در کهریزک برگزار می شود و جشنی پایان دفن زباله در کهریزک را برپا می کنیم .

قالیباف با تاکید بر این که تمام زباله هایی که به کهریزک بیاید از این پس تفکیک و بازیافت می شود ، گفت : پس از بازیافت ، زباله های اندکی که باید دفن شود نیز کاملا بهداشتی دفن می شوند تا این که مرکز زباله سوز در این محدوده به بهره برداری برسد .

وی با بیان این که کلنگ احداث مرکز زباله سوز در کهریزک زده می شود ، اظهار کرد : امیدواریم که این مرکز به بهره برداری برسد تا دیگر زباله ای دفن نشود و زباله ها پس از سوزانده شدن تبدیل به برق شده و برق وارد مدار شود .

وی تصریح کرد : ما در شرق تهران نیز مرکز زباله سوزی در دست احداث داریم که امیدواریم این مرکز تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد و همچنین احداث مرکز زباله سوزی دیگر در غرب تهران نیز در دستور کار قرار دارد .

قالیباف با بیان این که دفن غیر بهداشتی زباله ها در محدوده کهریزک بزرگترین زخم زیست محیطی و از مشکلات جدی مردم در این محدوده است ، گفت : طی چند سال گذشته برخی رسانه ها با رفتارهای سیاسی جنجال هایی را در این حوزه ایجاد کردندکه انگار از وقتی قالیباف آمده زباله ها در کهریزک به شیوه نادرست دفن شده است ، در صورتی که این معضلی قدیمی و زخمی کهنه بر پیکر شهر بود.

وی با بیان این که مردم خود بهتر می توانند در این مورد قضاوت کنند و با بهترین دیدگاه تفاوت ها را متوجه شوند ، خاطر نشان کرد : در کنار حل مشکل دفن زباله در محدوده کهریزک حل سایر مشکلات شهروندان این نقطه جنوبی تهران نیز دنبال شد چنانچه احداث ایستگاه مترو کهریزک مصداقی از این اقدامات است که با هدف ایجاد دسترسی و تسهیل تردد شهروندان در این محدوده صورت گرفته و مبتنی بر سیاست اولویت دهی به مناطق جنوبی شهر است .

شهردار تهران با تاکید بر این که تا مهرماه خط یک مترو در توسعه شمالی خود به ایستگاه تجریش می رسد گفت : در تکمیل این خط اولویت ما مناطق جنوبی و شهروندان این مناطق بودند و به همین دلیل ابتدا ایستگاه کهریزک را به بهره برداری رساندیم .

قالیباف افزود : با بهره برداری از ایستگاه تجریش، جشن تکمیل اولین خط مترو را که شمالی ترین نقطه شهر را به جنوبی ترین نقطه آن متصل می کند را می گیریم ، همچنین شهروندان تهرانی امسال می توانند شاهد تکمیل خط 4 مترو نیز باشند خطی که از میدان کلاهدوز در شرق تهران آغاز شده و تا شهرک اکباتان در غرب ادامه می یابد و با خط 5 مترو تلاقی خواهد داشت .

وی افزود : در واقع ما امسال با تکمیل خط 4 و 1 شاهد اتصال کامل شمال و جنوب و شرق و غرب پایتخت خواهیم بود .

قالیباف با تاکید بر این که مدیریت شهری این افتخار را دارد که با یک برنامه ریزی و زمان بندی مشخص و به کارگیری خرد جمعی ، موضوعات زیر ساختی را در شهر به طور جدی و به درستی محقق کند ، گفت : بعضی اوقات برخی غیر منصفانه می گویند که شهرداری فقط به زیبا کردن شهر و بزک کردن آن توجه دارد و کارهای زیرساختی انجام نمی دهد اما مدیریت شهری این افتخار را دارد که کارهای زیر ساختی را نیز به طور کامل انجام دهد به گونه ای که از این نظر اقدامات صورت گرفته قابل قیاس با دوره های قبل نیست .

شهردار تهران تصریح کرد : حفر قریب 60 کیلومتر تونل مترو و بیش از 60 کیلومتر تونل جمع آوری و انتقال آبهای سطحی ، احداث و تکمیل بزرگراه ها و کمربندی هایشهر از جمله اقدامات زیر ساختی شهرداری است که انجام شده است به گونه ای که هر فردی که وارد شهر شود از میدان جهاد سابق به هر سو که برود شاهد اقدامات گسترده در ساخت و توسعه راه ها و تکمیل شبکه بزرگراهی شهر خواهد بود .

وی افزود : زمانی که من کار خود را در مجموعه شهرداری آغاز کردم با خود فکر می کردم که باید نسبت به اصلاح و بهسازی کمربندی آزادگان اقدام شود در حالی که بعدها متوجه شدم اصلا این مسیر کمربندی اصلی شهر نیست و کمربندی آزادگان هنوز اجرا نشده است .

قالیباف تصریح کرد : ما مصم هستیم که خارج از همه جو سازی ها به اصل خدمت توجه کنیم چراکه معتقدیم خداوند کارها یمان را می بیند و از نیات ما آگاه است و افراد منصف هم می توانند اقدامات انجام شده را ببینند .

وی ادامه داد : حتی به مدیرعامل مترو نیز گفتیم از خبرسازی هایی مانند ریزش تونل ایستگاه کهریزک نگران نباشد و به جای توجه به مسائل حاشیه ای انرژیِ خود را صرف خدمت به مردم کند .

قالیباف تصریح کرد : امروز حل مشکلات شهر از آلودگی هوا و ترافیک گرفته تا خسارات ناشی از آنها با توسعه حمل و نقل عمومی امکان پذیر است و گزینه دیگری وجود ندارد ، در این میان باید گفت که مشکلات مردم با مجادلات رسانه ای و روزنامه ای حل نمی شود و مشکلات مرد عمل می خواهد . باید خطوط مترو و اتوبوسرانی را توسعه داده و رفع مشکلات شهر را یکی پس از دیگری دنبال کنیم .

وی ادامه داد : توسعه مترو از حرم مطهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) هم جزو وظایف شهرداری تهران نبوده و قرار بود این بخش از مترو توسط وزارت راه و مسکن و شهرسازی احداث شود اما توافقاتی مبنی بر انجام این کار توسط شرکت متروی تهران صورت گرفته که این موضوع تصمیم کارشناسی و عاقلانه است که با نهایی شدن توافقات، به مردم و دولت قول می دهیم در 18 ماه مترو به فرودگاه امام برسد .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates