24.07.2011

توافق احمدی‌نژاد با سپاه بر سر وزارت نفت

خودنویس: در حالی که امروز خبر آنلاین از احتمال تصدی وزارت نفت توسط سردار قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء گزارش داد، گمانه زنی ها حاکی از توافق احمدی‌نژاد و سپاه پاسداران بر سر این انتخاب است تا کمی از بار فشارها بر رئیس دولت و اطرافیانش کاسته شود.

بنا بر این گزارش به زودی رستم قاسمی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد برای وزارت کلیدی نفت به مجلس معرفی خواهد شد. گفته می‌شود پنجشنبه شب طی نشستی میان سران سپاه و احمدی‌نژاد این توافق صورت گرفته که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به وزارت نفت کوچ کند. درعین حال گفته می‌شود طی یک هفته گذشته قاسمی با اکثراعضای دولت نشست‌های مختلف داشته است.

قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران که در ابتدا برای بازسازی خرابی های ناشی از جنگ ایران و عراق به وجود آمد، در حال حاضر بزرگترین پیمانکار دولتی است و پروژه‌های مهمی در اکثر شاخه ها از جمله نفت و گاز، راهسازی، سد سازی و … را بر عهده دارد.

رستم قاسمی پیش از این سابقه دو دوره نمایندگی در دوره های سوم و پنجم مجلس را در کارنامه دارد و پیش از رسیدن به فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا و جانشینی سردار عابد در این پست، مسوول قرارگاه سازندگی نوح وابسته به نیروی دریایی سپاه بود که در منطقه پارس جنوبی فعالیت می‌کرد.

انتخاب یک سردار سپاه به ریاست مهمترین وزارت‌خانه اقتصادی کشور، ممکن است موجب کاهش موج حملات اقتصادی و سیاسی اصول‌گرایان حامی رهبر ایران به احمدی‌نژاد و اطرافیانش شود. پس از اختلاف احمدی‌نژاد و رهبر ایران بر سر ابقای مصلحی وزیر اطلاعات، فرماندهان و عالی رتبه‌گان سپاه پاسداران جزو سرسخت ترین منتقدان دولت بوده‌اند و بارها احمدی نژاد و اطرافیان او را تهدید کرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates