25.07.2011

سوری ها ارزش آن را دارند که از آنها حمایت کنیم، لوموند: با وجود حمایت بی دریغ ایران از بشار اسد معترضان سوری پیروز خواهند شد

العربیه: ‏روزنامه لوموند فرانسه در شماره روز یکشنبه 24-7-2011 نوشت با مقاومت شجاعانه ای که سوری ها در برابر سرکوب رژیم بشار اسد از خود نشان دادند، ارزش آن را دارند که آنها را از یاد نبریم.

این روزنامه در سرمقاله خود آورده است” گرچه رژیم سوریه از حمایت بی دریغ و همه جانبه ایران برخوردار است ومانند رژیم قذافی در رویا روریی با مردم تنها نیست اما مقاومت وپایداری مردم سوریه در برابر سرکوب بیرحمانه این رژیم همه مواضع سیاسی منطقه وجهان را به نفع خود دگرگون خواهد کرد.

لوموند افزود: ” اینک برای آمریکا وفرانسه ثابت شد که رژیم بشار اسد قابل اصلاح نیست واسرار مردم بر سرنگونی این رژیم اکنون به یک هدف محوری تبدیل شده است.

ایالات متحده آمریکا وفرانسه ابتدا بر اصلاحات بشار اسد امیدوار بودند ولی با گذشت زمان و گسترش وادامه موج اعتراضات در سراسر سوریه تغییر موضع دادند.

این روزنامه درپایان می نویسد با توجه به برخورداری ملت سوریه از پیشینه تاریخی خوب سرنگونی رژیم خانواده اسد پیروزی بزرگی برای دمکراسی در خاورمیانه خواهد بود.

اين روزنامه ضمن دعوت به حمایت مخالفان بشار اسد مقاله خود را با جمله خانم هیلاری کلینتون که گفته است “رژیم اسد مشروعیتش را از دست داده است ” مقاله به پایان برد.

گفتنی است ایران تنها کشوری است كه با وجود کشتارهای وسیع معرضان در سوریه به شكل علنی از رژیم بشار اسد حمایت می کند.

کارشناسان سیاسی بر اين باورند که در صورت سرنگونی رژیم اسد در سوریه ایران دچار یک نوع بحران در مانورهای سیاسی خود در منطقه خواهد شد چرا که این کشور با کمک سوریه به تحرکات سیاسی خود در منطقه ادامه داده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates