26.07.2011

شجوني: بقايي دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد

مجمل: بقايي چند وقت پيش دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد؛ ولي تحقيقات قضايي از او ادامه دارد. ما از اين قضايا اطلاع داريم و مي‌دانيم كه اينها ممنوع‌الخروج هستند

به گزارش مجمل، شیخ جعفر شجونی عضو جامعیت روحانیت مبارز در گفت و گو با شرق گفت:

در هرحال اصولگرايان معتقد به بروز انحرافي هستند كه موجب نگراني آنها شده است.
مقام معظم رهبري فرمودند كه من تا زنده‌ام جلو انحراف را مي‌گيرم. انحرافاتي هم كه پديد آمده، پاسخش را دستگاه قضايي به موقع مي‌دهد و عده‌اي را هم گرفته‌اند و تحت بازجويي هستند. حالا آقاي احمدي‌نژاد مي‌گويد اين دستگيري‌ها سياسي است. اينكه بازداشت‌ها سياسي هست يا سياسي نيست را دستگاه قضايي تشخيص مي‌دهد.

ما الان چشم‌مان به مقام معظم رهبري است. اگر ايشان بگويد اين آدم به درد نمي‌خورد همه ما مي‌گوييم به درد نمي‌خورد. ولي ايشان الان برنامه مماشات با احمدي‌نژاد را در دستور كار دارند؛ همان برنامه تعمير و نگهداري.

نگران نيستيد كه تداوم اين تعمير و نگهداري، مشكل‌ساز شود؟
ما قله داريم، يعني رهبري، مجلس و شوراي نگهبان داريم و خيال‌مان راحت است. در مورد احمدي‌نژاد هم نه به او اهانت مي‌كنيم و نه آن محبت اوليه را داريم. حالا تصميم با خود اوست كه بخواهد جبران كند. جبران هم نكرد، مهم نيست.
اطرافيان احمدي‌نژاد و به طور مشخص آقاي بقايي، قايل به وجود جريان انحرافي نيستند چرا كه معتقدند اگر چنين جرياني وجود داشت تاكنون به‌طور جدي با آن برخورد مي‌شد.
بله. اينها حق دارند اين حرف‌ها را بزنند اگر اين را نگويند پس چه بگويند. خود همين آقاي بقايي هم چند وقت پيش دستگير شد ولي بنا به دليلي آزاد شد؛ ولي تحقيقات قضايي از او ادامه دارد. ما از اين قضايا اطلاع داريم و مي‌دانيم كه اينها ممنوع‌الخروج هستند، ولي اگر چيزي نمي‌گوييم به اين دليل است كه نمي‌خواهيم جنجال بر پا شود. اينها را بايد دستگاه قضايي اطلاع‌رساني كند كه خيلي زود هم اين كار را مي‌كند و بعد معلوم مي‌شود كه مشايي چه كاره بوده و بقايي تاكنون چه مي‌كرده است.

شما از حاميان آقاي احمدي‌نژاد بوديد اما اكنون با تغيير موضع همراه با ديگر اصولگرايان به صف منتقدان ايشان پيوسته‌ايد، چرا شرايط به اين سمت تغيير كرد؟
ما كشته و مرده و عاشق چشم و ابروي كسي نيستيم. ما واقعا در كنار كسي كه به آرمان امام، شهدا و نظام خون‌بار جمهوري اسلامي پايبند باشد مي‌مانيم و با زبان، قلم، جان و مال‌مان از او حمايت و حراست مي‌كنيم؛ يعني به دنبال حق و عدالت هستيم. ما علمي به نام حمايت از عدالت، آرمان‌هاي امام خميني و مقام معظم رهبري بر دوش گرفتيم و هر فرد ديگري اين علم را به دوش بگيرد، در كنارش خواهيم بود. در انتخابات رياست‌جمهوري در ميان كانديداها تشخيص داديم كه آقاي احمدي‌نژاد واقعا به آرمان امام معتقد است، از طبقه متوسط صحبت مي‌كند و كابينه‌اش را به سمت فقرا و حواشي مملكت‌ مي‌برد. ما ديديم كه گزينه‌اي بهتر از او نداريم در نتيجه از او حمايت كرديم و تاكنون نيز از او حمايت كرده‌ايم ولي ايشان بعضي امتيازهاي منفي در كارنامه‌اش به جا گذاشته است.

چه امتيازهاي منفي؟
همان امتيازهايي كه مراجع تقليد و علما از آن سخن مي‌گويند و آن همراهي و همكاري ايشان با مشايي است. مشايي از نظر ما شايستگي حضور در كابينه را ندارد. او به جاي اينكه كار خود را انجام دهد بيشتر به حواشي مي‌پردازد. موضوع‌هايي مطرح كرده كه به رنجيدن علما منجر شده است. ما با مشايي دشمني نداريم، مشايي اگر اين حرف‌ها را نمي‌زد ما با او هم رفيق بوديم اما حرف‌هاي دوپهلو، حاشيه‌اي و جنجال‌برانگيزي مطرح كرد كه به رنجيدن از ايشان و آقاي احمدي‌نژاد منجر شد.
برخي از انتقاداتي كه امروز اصولگرايان نسبت به احمدي‌نژاد مطرح مي‌كنند آن زمان برخي نيز مطرح مي‌كردند پس چرا آن زمان توجهي به آن نشد تا تصميم درستي در انتخاب‌تان داشته باشيد.
گذشت زمان انسان را بهتر معرفي مي‌كند، مگر از اول آيت‌الله منتظري و بني‌صدر هماني بودند كه خود را معرفي كردند. دوستان، ارتباطات و نشست و برخاست‌ها مي‌تواند روي نظرات افراد تاثير بگذارد و به تغيير ديدگاه‌هاي افراد منجر شود. بني‌صدر ۱۱ميليون راي آورد، ما كه از ابتدا او را خوب نمي‌شناختيم، ما فكر مي‌كرديم چون خود را همراه امام معرفي مي‌كند مي‌توان روي او حساب كرد؛ اگر از اول مي‌دانستيم با منافقان همراه خواهد شد كه به او يا خود منافقان راي نمي‌داديم؛ خود منافقان زماني در انقلاب به نام مجاهدين معروف بودند و فعاليت مي‌كردند. منتها تغيير ايدئولوژيك دادند و ماركسيست شدند. انسان قابل تغيير است يا مگر مي‌دانستيم و مي‌توانستيم پيش‌بيني كنيم كه قطب‌زاده‌اي كه حرف‌هاي امام را در نوفل‌لوشاتو ترجمه مي‌كرد و كنار امام در هواپيما نشست كودتاچي مي‌شود. ما با مال‌ و جان‌مان كنار آقاي احمدي‌نژاد دويديم و به حق هم دويديم. او هم تا حالا به حق خدمت كرده الان هم ما قصد كوبيدن او را نداريم.

چرا از نظر شما احمدي‌نژاد تغيير كرد؟
احمدي‌نژاد پس از دستور ابقاي وزير اطلاعات توسط مقام معظم رهبري ۱۱ روز خانه نشين بودند كه هنوز درباره دلايل آن پاسخي ارايه نكرده‌اند. ما هم منتظريم آقاي احمدي‌نژاد بيايد علت غيبتش را بگويد. براساس آيات قرآني بايد از ولي فقيه تبعيت كرد و در اين تبعيت هم تاخيري نبايد وجود داشته باشد اما احمدي‌نژاد تاخير كرد. بعضي‌ها دير از خواب بيدار مي‌شوند. او بايد به موقع مي‌جنبيد. آدم‌هايي كه به موقع نجنبند ضربه مي‌خورند، گرفتار مي‌شوند. افكار آدم‌ها هم يك‌جور نيست. آقاي هاشمي‌رفسنجاني هم دير جنبيد، به همان دردي كه او مبتلا شد، احمدي‌نژاد هم به همان درد مبتلا شد..

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates