16.08.2011

اظهارات ابطحی علیه جنبش و رهبران سبز: بحث تقلب در انتخابات مردود است

خودنویس: محمد علی ابطحی در اظهاراتی با اشاره به اینکه وی جزو جنبش سبز نیست گفته است اصلاحات از جنبش سبز ضربه خورد. وی همچنین با انتقاد از افراط گری‌های جنبش سبز و نیز رهبران سبزها اضافه کرده که حوادث سال ۸۸، اولا که فقط در تهران بود و ثانیا بسیاری از جمله رهبران سبزها در بوجود آوردن این حوادث مقصر بودند.

معاون اسبق خاتمی ضمن مرزبندی اصلاح‌طلبی با جنبش سبز گفت که هیچگاه جزو جنبش سبز نبوده است.

به گزارش آینده نیوز، محمد علی ابطحی، معاون سید محمد خاتمی در دوران اصلاحات در گفتگویی تفصیلی با سایت نسیم با حمله به جنبش سبز گفت که سبزها با افراطی‌گری به اصلاحات ضربه زدند.

وی با رد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفته است در حوادث بعد انتخابات باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تمام حوادث و اعتراضات فقط در شهر تهران بود و در شهرستان‌ها هیچ اعتراضی نبود و هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد.

ابطحی با اشاره به اینکه افراط‌گری‌های بعد از انتخابات خیلی به «نظام» ضربه زد در ادامه گفتگوی خود به تمجید از رهبری پرداخت.

رییس دفتر اسبق رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه «جریان اصلاحات از جنبش سبز خیلی ضربه خورد» گفته است: «جنبش سبز را یک جنبش مرحله‌ای و گذرا می‌دانم.. به جنبش سبز و روش‌هائی که در آن اتخاذ شد و مواضع متناقضی که گرفته شد و یأس و ناامیدی که پراکند، انتقادهای زیادی دارم.»

ابطحی در بخش دیگری از سخنان خود به افراطی‌های اصلاحات که مرز مشخصی با اصلاحات مورد نظر خاتمی دارند اشاره کرده و گفته است:‌ «در بین ما جریاناتی هم به عنوان اصلاح‌طلب فعال بودند که مرز کاملا متفاوتی با اصلاحات مدنظر آقای خاتمی داشتند. آنها حق داشتند نظرات خود را بگویند، اما متاسفانه نظراتشان به نام اصلاح‌طلبی مطرح و بیشتر باعث شکست اصلاحات می‌شد تا قوت آن.»

این مرد سابق اصلاحات که پیش از زندان نظرات دیگری داشت در ادامه به انتخابات آتی مجلس پرداخته و به اصلاح‌طلبان توصیه کرده است که در این انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات آتی مجلس بسیار پرجمعیت و با مشارکت حداکثری برگزار خواهد شد گفته است: «به نظر من و بنا به دلایل گوناگون و منجمله دلائل منطقه‌ای و خستگی از منازعات سیاسی، انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی انتخابات پرجمعیتی خواهد بود.»

معاون سابق خاتمی در ادامه به ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای پرداخته و شگفت‌انگیز آنکه تمام آنچه مد نظر حاکمیت بوده را تکرار کرده است. وی کل قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای را سه چهار نفر ذکر کرده و گفته است: «در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای سه چهار نفر در دوران وزارت اطلاعات خاتمی کشته شدند. خاتمی اصرار داشت که قاتلان باید مشخص شوند و غده سرطانی باید از وزارت بیرون کشیده شود. رهبری، آقای هاشمی، قوه قضائیه و بخش‌های مختلف حکومت از این موضع خاتمی حمایت کردند. اما یک جریان افراطی آمد وسط و این چند مقتول را کرد هشت نفر، بعد ۵۰ نفر و … و مرحله بعد این بود که مثلا چه کسانی مرحله قبل رییس‌ جمهور بودند، چه کسانی فتوا دادند و …، و آن قدر پیش رفتند که کل این پروژه آسیب دید و در آن دوره متوقف شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates