25.08.2011

«کودکان بی‌سرپرست یا پارتی شبانه»

رادیوکوچه: خبر اول این هفته از این قرار است که بازیکنان استقلال که قرار بوده در شب «قدر» هم‌راه با کادرفنی و مدیریت تیم به بنیاد خیریه «یاسر» بروند تا در کنار کودکان بی‌سرپرست باشند، سر قرار نرفتند و چشمان این کودکان بی‌سرپرست را که برای دیدارشان لحظه شماری می‌کردند، به انتظار گذاشتند و آرزوهای کوچک این بچه‌ها را که گرفتن عکس یادگاری با ورزش‌کاران محبو‌ب‌شان بود نقش بر آب کردند. تنها بازیکن استقلال که آن هم با کلی تاخیر به مراسم رسید «آرش‌ برهانی» بود.

جالب این‌جاست که این مرکز خیریه در شمال ‌شهر تهران قرار دارد، جایی که منزل بسیاری از فوتبالیست‌های مشهور در چند قدمی همان‌جاست. مثل این‌که فوتبالیست‌های ما هر شب، آن‌قدر قرار پارتی‌های شبانه دارند که نوبت به بچه یتیم‌ها نمی‌رسد.

———————————

ریاست فدراسیون بسکتبال در گفت‌و‌گویی با «ایسنا» درباره‌ی وضعیت این ورزش سخنان ناامیدکننده‌ای گفته است. از جمله این‌که سال به سال از تعداد تیم‌هایی که تمایل به شرکت در لیگ بسکتبال را دارند کاسته می‌شود. «مشحون» در پاسخ به این پرسش که زمانی لیگ بسکتبال ایران با 16 تیم برگزار شد و سپس به 14 و 12 تیم نزول پیدا کرد و اکنون هم که می‌گویید حتا با چهار تیم هم لیگ را برگزار می‌کنیم، آیا این کار ‌شان بسکتبال ایران را پایین نمی‌آورد؟ گفت: «من باید چه کار کنم؟ تکلیف‌ من این وسط چیست؟ آیا باید به باش‌گاه‌ها التماس کنم و بگویم در لیگ برتر شرکت کنید؟ آیا این کار قشنگی است؟ وظیفه من در قبال این ‌که تیم‌ها در لیگ شرکت نمی‌کنند چیست؟» البته تشخیص علت این موضوع کار سختی نیست. در ورزش حرفه‌ای همه چیز به پول بر می‌گردد. وقتی صداوسیمای ما از پخش مسابقات یکی از قوی‌ترین رشته‌های ورزشی حال حاضر ما در آسیا خودداری می‌کند، نباید انتظاری داشت که یک سازمان خصوصی و یا دولتی چند میلیارد برای اداره‌ی تیمی هزینه کند که نمی‌شود به بازگشت سرمایه‌اش امیدی داشت.

———————————

بیست‌و‌ششمین دوره بازی‌های دانش‌جویان جهان در «چین» با ناکامی کاروان ورزش ایران به پایان رسید. دانش‌جویان ایران با ارایه عمل‌کردی ضعیف از خود در این رقابت‌ها، با کسب یک مدال طلا، چهار نقره و سه برنز با ۲۲ پله تنزل نسبت به دوره‌ی گذشته این بازی‌ها به عنوانی به‌تر از سی و سومی دست پیدا نکردند.

———————————

خبر دیگر این‌که فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا، جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا را امروز اعلام کرد که در آن تیم «ایران» با 559 امتیاز و یک پله صعود، در رده 53 جهان ایستاد، اما در آسیا هم‌چنان پس از تیم‌های «ژاپن»، «استرالیا» و «کره‌جنوبی» در مکان چهارم قرار دارد.

در این حال «اندونزی»، اولین حریف تیم‌ملی کشورمان در مرحله‌ی مقدماتی جام‌جهانی 2014 «برزیل» با 207 امتیاز در رده 133 جهان قرار دارد. این تیم در آخرین بازی تدارکاتی پیش از رویارویی با تیم ایران در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 تیم فوتبال «فلسطین» را با چهار گل شکست داد. با برنامه‌ریزی‌های منظم و پیش‌رفت روزافزون فوتبال در جنوب‌شرقی آسیا، هیچ بعید نیست که «اندونزی» هم برای صعود ما از گروه‌مان مشکل‌ساز شود.

———————————

امروز هم‌آورد «تبریز» بین تیم‌های «تراکتورسازی» و «شهرداری» برگزار می‌شود. آن‌چه که این بازی را دیدنی‌تر می‌کند این است که قرار است برای نخستین بار در ایران از یک پیش‌آمد ورزشی برای یک هدف فرهنگی بهره‌برداری شود. تماشاگران آذری تصمیم گرفته‌اند که با استفاده از این تجمع گسترده، فاجعه‌ی ملی خشک شدن دریاچه‌ی «ارومیه» را به گوش همه‌ی مردم و مسوولان کشور برسانند. البته از هم‌اکنون صداهایی به گوش می‌رسد که نیروهای امنیتی به شدت با چنین حرکت‌هایی مخالفند چرا که ترس آنان این است که با موفقیت و تاثیر رسانه‌ای این‌گونه پیش‌آمدها، ممکن است تا در آینده روی‌د‌ادهای پرشمار و پرتماشاگر ورزشی، بهانه‌ای برای ابراز نظرهای سیاسی شود.

———————————

خبر آخر این‌که لیگ فوتبال حرفه‌ای سال جاری ایران، نخستین قربانی خود را گرفت. در پی کسب نتایج ضعیف تیم فوتبال «مس‌کرمان» و درگیری «صمد مرفاوی» با گزارش‌گران و خبرنگاران، این مربی از سمت خود استعفا داد. «مرفاوی» پس از این پیش‌آمدها گفت: «غیر ممکن است دیگر به مس برگردم.»

صمد مرفاوی پس از شکست 2 بر یک «مس‌کرمان» برابر «فجرسپاسی» این تصمیم را گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates