27.08.2011

فرانسه: آماده دخالت نظامی در سوریه همانند لیبی هستیم

مهرپرس: نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در یک گفت گوی رسانه ای اعلام کرد دلایلی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد اما وی تأکید کرد که کشور متبوعش در صورت صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل آمادگی دخالت نظامی در سوریه را دارد.

به گزارش مهرپرس و به نقل از العربیه: سارکوزی درعین حال تأکید کرد فرانسه اجازه نخواهد داد که رژیم بشار اسد به سرکوب معترضان سوری ادامه دهد.

وی افزود : “فرانسه بدون صدور قطعنامه سازمان ملل همانند آنچه که در لیبی اتفاق افتاد دخالت نخواهد کرد. ”

سلام الحموی روزنامه نگار سوری مخالف دولت بشار اسد در گفتگو با تلویزیون العربیه اعلام کرد که مردم سوریه فشارهای بین المللی علیه رژیم دمشق را کافی نمی دادنند.”

وی در پاسخ به سوال گوینده تلوزیون العربیه در رابطه با افکار عمومی مردم سوریه نسبت به احتمال دخالت نظامی در این کشور گفت:” موفقیت دخالت نظامی ناتو در لیبی مردم سوریه را متقاعد کرده است که این راه حل می تواند نجات دهنده آنها از سرکوب روزانه رژیم باشد.”

از سوی دیگر فعالان حقوق بشری در سوریه روز پنج شنبه 25-8-2011 اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته نیروهای امنیتی سوریه 24 نفر از مخالفان را به قتل رساندند.

سازمان ملل گفته است که بر اثر سرکوب وحشیانه مخالفان دولت توسط نیروهای امنیتی سوریه تعداد کشته شدگان تاکنون به بیش از 2200 نفر رسیده است.

اين در حالی است كه مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کردند اولین نشست علنی خود را در دمشق برگزار خواهند کرد.

به گزارش تلویزیون العربیه این نشست به منظور تشکیل شورای ملی از گروههای مختلف مخالفان دولت سوریه خواهد بود.

بر اساس این گزارش قرار است در پایان نشست مخالفان در دمشق ، بیانیه سیاسی صادر و در آن مواضع شورای ملی سوریه نسبت به اوضاع جاری در این کشور ذکر شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates