29.08.2011

سفير ايران در لبنان: از اصلاحات در سوريه حمايت مي كنيم

ایرنا: بيروت – ‘غضنفر ركن آبادي’ سفير ايران در لبنان گفت: ما مخالف تخريب هستيم و از اصلاحات در سوريه حمايت مي كنيم و به حمايت خود از سوريه قهرمان و هم پيمان با مقاومت در مبارزه با رژيم اشغالگر صهيونيستي افتخار مي كنيم.
سفير ايران در لبنان: از اصلاحات در سوريه حمايت مي كنيم
به گزارش ايرنا از بيروت، سفير ايران در لبنان در گفتگو با روزنامه لبناني ‘الديار’ كه امروز دوشنبه منتشر شده است گفت: ايران و تركيه خواهان ثبات در سوريه بوده و مي خواهند روابط ايران،تركيه و سوريه رابطه خوبي باشد كه در سفر اخير ‘محمد داود أوغلو’ وزير خارجه تركيه به ايران بر اين امر تأكيد شد.
ركن آبادي تأكيد كرد: روابط ايران با تمامي احزاب و طايفه هاي لبنان از جمله حزب المستقبل خوب است همچنان اين رابطه ادامه دارد ولي برخي از موضع گيري ها و اظهارات به نفع روابط تاريخي و خوب ميان لبنان و ايران كه بايد بيش از پيش تقويت شود نيست.
وي با رد شايعه پراكني برخي مبني بر افزايش نفوذ ايران براي ايجاد هلال شيعي در منطقه تصريح كرد: اين شايعه به هيچ وجه واقعيت ندارد و كسي كه چنين شايعاتي را منتشر مي كند بايد به قانون اساسي ايران كه هيچ فرقي ميان اهل سنت، مسيحيان و شيعيان قايل نيست مراجعه كند.
سفير كشورمان در لبنان در پاسخ به سؤالي گفت: موضع ثابت ايران احقاق حقوق مردم فلسطين است و ما از تشكيل كشور فلسطين حتي در يك وجب از سرزمين آن حمايت مي كنيم ولي رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهيم شناخت همچنين از آزادسازي تمامي اراضي اشغالي فلسطين دست نخواهيم برداشت.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر كمك ايران به لبنان براي اكتشاف نفت و گاز در درياي مديترانه ادامه داد: ايران با لبنان پيمان هايي منعقد كرده است و ما كارشناساني در اختيار داريم كه آماده كمك به لبنان در تمامي زمينه ها هستند وهر گونه اعتراض رژيم صهيونيستي در اين زمينه هيچ اهميتي براي ما ندارد.
ركن آبادي در ادامه با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي كه روبه زوال و نابودي نهاده، اهميتي براي آن قايل نيستيم گفت: ما معتقديم اين رژيم به جنگ جديدي عليه لبنان اقدام نخواهد كرد . ثبات در لبنان وجود دارد و هيچ بحران امنيتي نيز در اين كشور پيش بيني نمي شود.
اخيرا يك چاه نفتي به ارزش 50 ميليارد دلار در دريايي مديترانه كشف شده كه رژيم صهيونيستي با سوء استفاده از عدم وجود مرز دريايي با لبنان در حال سرمايه گذاري در آن است.لبنان نيز در حال حاضر تلاش مي كند به هر قيمتي شده از اين حقوق دريايي خود دفاع نمايد.
خاورم*2021**1609

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates