29.08.2011

آيت‌الله کعبي: براي روشن شدن وضعيت امام موسي صدر كميته‌اي بين‌المللي ايجاد شود

خُسن آقا: حاج آقا به جدت قسم ملت ایران همین آخوندهایی که تو ایران هستن رو هم زیر ماشین له نکنندجای شکرش باقی است! پیدا کردن امام موسی صدر پیش کش!!
ایسنا: آيت‌الله کعبي گفت: موضوع امام موسي صدر آن‌قدر مهم است که بايد کميته بين‌المللي براي آن تشکيل و همچنين دادگاهي براي جنايات قذافي ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه قم، آيت‌الله عباس کعبي، عضو مجلس خبرگان رهبري در ديدار با عضو هيئت رييسه جنبش امل لبنان در سخناني گفت: قم هم پايگاه انقلاب، هم شهر امام راحل و شهر امام موسي صدر است که در اين شهر در نزد بزگترين علما درس خواندند و موجب نشر علوم دين شدند.

وي افزود: حوزه و جامعه مدرسين و مراجع همه تلاش‌هاي خود را براي آزادي امام موسي صدر از طريق مسئولان کشور خواهند داشت.

وي افزود: آرمان امام موسي صدر آرمان نجات‌بخش بشريت، تمدن‌ساز و آرمان انساني و اسلامي است و ايشان در ميان فرهنگ‌ها، مذاهب و مکاتب گوناگون به گونه‌اي تلاش کرد که ظرفيت مکتب اهل بيت(ع) را با حفظ اصالت‌هاي ديني به صحنه کشاند و مکتب او همان مکتب امام خميني و رهبر معظم انقلاب اسلامي است که مبتني بر فلسفه سياسي اسلام است.

وي اظهارکرد: امل و حزب‌الله در يک جبهه به سر مي‌برند و آزادي قدس به دست انسان‌هاي مومن و آزاده آرمان امام موسي صدر است که در حال تحقق است.

وي با قدرداني از اهتمام اين هيئت و جنبش امل نسبت به پيگيري موضوع امام موسي صدر تصريح کرد: موضوع امام موسي صدر از اين جهت مرتبط است که ايشان به حوزه وابسته بودند و حق بزرگي بر گردن لبناني‌ها دارند و به تمام گروه‌هاي ديني، سياسي و مذهبي در لبنان توجه داشتند.

کعبي خطاب به هيئت لبناني بيان کرد: در آرزوها و دردهاي غيبت امام موسي صدر با شما شريک هستيم، آرزوي زيادي داريم که به واسطه سقوط طاغوت بزرگ ليبي فرجي در سرنوشت ايشان ايجاد شود و در سوز و گداز هستيم که هنوز خبر قطعي از ليبي به دست ما نرسيده است.

وي اظهارکرد: ما شاهد سکوت بين‌المللي درباره اين موضوع هستيم در صورتي که آن يکي از مهمترين دغدغه‌هاي ملي ايران و لبنان و کل منطقه است.

آيت‌الله کعبي ادامه داد: اين موضوع آن‌قدر مهم است که بايد کميته بين‌المللي تشکيل و دادگاه جنايات قذافي ايجاد شود، زيرا اين مسئله بسيار مهمتر از مسايلي است که براي آن کميته تشکيل مي‌دهند و به آن اهتمام دارند.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اين که ليبي جديد بر اساس آزادي، حريت و استقلال و ارزش‌هاي انساني و اسلامي اداره شود، تاکيد کرد: ما از شوراي انتقالي ليبي انتظار داريم که با اهتمام زياد اين موضوع را دنبال کند و جزو اولويت هاي اول آن‌ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: امروز بيشترين نياز را به اصول و ارزش‌هايي که امام موسي صدر دنبال آن بود، داريم که ضرورت برخورداري از علم و ايمان و حکمت و فضيلت، اخلاق و محبت، برادري و عدالت و تواضع و تعاون و وحدت و مبارزه با فقر و فساد و تنگدستي، خدمت کردن به محرومان و مستضعفان و برخورد با دشمنان دين و مستکبران از جمله اين اصول و ارزش‌ها است.

کعبي تصريح کرد: هيچ شکي نيست که امام موسي صدر از اختلافات ديني، مذهبي و قومي و نژادي به علت پروژه تمدني که داشت گذشت و به انسانيت و بشريت خدمت کرد و با همه اصحاب، اديان و مذاهب در همه زمينه‌ها همکاري مي‌کرد و اين حاکي از ارزش معارف اسلامي در نزد امام موسي صدر بود.

وي افزود: حرکت مقاومت اسلامي که در لبنان و در ساخت اين کشور و همزيستي مشترک در چارچوب مکتب اهل بيت(ع) و اجتهاد جديد را شاهد هستيم ناشي از برکات وجود امام موسي صدر است و وي از پيشگامان اجتهاد ديني محسوب مي‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امام موسي صدر مي‌گفتند شرافت قدس آنقدر زياد است که تنها بايد به دست مومنان آزاد شود و شکي نداريم که ايشان از جنبش امل و حزب الله در لبنان به عنوان فرزندان خود راضي هستند چون اين دو جريان با يکديگر براي ساختن لبنان تعامل دارند و در مسير توسعه همکاري دارند.

وي ادامه داد: از حضور شما در قم تشکر مي‌کنيم و سلام ما را به سيدحسن نصرالله و نبيه بري برسانيد و انشاء الله با همکاري يکديگر بتوانيم خبرهايي از امام موسي صدر به دست آوريم.

كعبي اظهارکرد: امت اسلامي امروز نيازمند منظومه فکري امام موسي صدر است؛ ما اميد داريم که امت موحد، صالح، برادر و محکم ايجاد شود تا براي همه امت‌ها الگو باشد.

وي درباره بيداري اسلامي در منطقه نيز گفت: بيداري اسلامي پژواک صداي رهبري امام بعد از بهمن 57 بود که امروز شنيده مي شود و تغيير و تحول به سمت اسلام خواهي و عدالت وجود دارد اما آمريکا مي‌خواهد موج‌سواري کند و به نفع خويش بهره ببرد.

وي تاکيد کرد: شکست آمريکا و اسرائيل در اين حوادث قطعي است و همانند بيمار بيش‌فعال عمل مي‌کنند.

کعبي بيان کرد: در عراق مي خواستند تفکر ليبرال دموکراسي را حاکم کنند اما الان وضعيتي ايجاد شده که مطلوب آمريکا نيست و آمريکا در گل فرورفته و محاصره شده است و نشانه‌هاي خاورميانه اسلامي بدون اسرائيل آشکار شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates