31.08.2011

آمریکا وزیر خارجه و دو مقام بلندپایه سوریه را تحریم کرد

رادیوفردا: آمريکا روز سه شنبه در راستای افزایش فشار بر حکومت بشار اسد برای متوقف کردن سرکوب خونين معترضان، وزير امور خارجه سوريه به همراه دو مقام بلندپايه ديگر این کشور را مورد تحريم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمريکا اعلام کرده است که «وليد معلم»، وزير امور خارجه سوريه، به همراه «بثينه شعبان»، مشاور ارشد و سخنگوی بشار اسد، و «علی عبدالکريم علی»، سفير سوريه در لبنان را در فهرست افراد مورد تحریم خود قرار داده است.

«ويکتوريا نولند»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، نيز روز سه شنبه گفته است اين سه نفر به دليل نقش آنها در ماشين تبليغات و همچنين پيشبرد حکومت ترور و وحشت که هم اکنون بشار اسد عليه مردم خود در پيش گرفته است، مورد تحريم قرارگرفته اند.

تحريم های روز سه شنبه در ادامه تحريم هايی است که آمريکا از زمان آغاز اعتراضات در سوريه عليه حکومت اين کشور اعمال کرده است.

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، در۱۸ اوت از بشار اسد، رييس جمهوری سوريه خواست از قدرت کنار برود و به خواست و مطالبات مردم سوريه احترام بگذارد.

ديويد کوهن، معاون اطلاعات مالی و امور تروريسم وزارت خزانه داری آمريکا، نيز روز سه شنبه گفته است، تحريم های امروز در راستای افزايش فشار بر مقام های بلندپايه دولت سوريه که مدافع اصلی سياست های سرکوب بشار اسد هستند، صورت گرفته است.

براساس تحريم های وزارت خزانه داری آمريکا، اموال اين سه نفر در آمريکا مسدود شده و هرگونه همکاری شهروندان آمريکا با آنها ممنوع می شود.

اين در حالی است که به گفته فعالان حقوق بشر سوريه روز سه شنبه در جريان حمله نيروهای حکومت بشار اسد به معترضان پس ازنماز عيد فطر در شهرهای حمص و درعا هفت نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، فعالان حقوق بشر می گويند در جريان تيراندازی نيروهای امنيتی به سوی تظاهرکنندگان در شهر درعا شش نفر، از جمله يک پسر ۱۳ ساله، جان خود را از دست داده و کشته شدند.

شبکه فعالان کميته های هماهنگی در سوريه گفته است: همچنين در حمص يک نفر به ضرب گلوله نيروهای امنيتی از پای درآمده است.

فعالان حقوق بشر سوريه گفته اند، پس از تجمع گسترده مردم در مسجد العمری شهر درعا، تظاهرکنندگان به سوی گورستان شهر دست به راهپيمايی زدند.

به گفته سازمان ملل متحد از زمان آغاز اعتراض ها در سوريه در ماه مارس تا کنون بيش از دو هزار و ۲۰۰ نفر کشته شده اند.

در همين حال، کاترين اشتون، مسئول امور سياست خارجی اتحاديه اروپا روز سه شنبه از بشار اسد، رييس جمهور سوريه، خواست که هرچه سريعتر سرکوب معترضان در اين کشور را متوقف کرده و افراد بازداشتی را آزاد کند.

سخنگوی اين مقام اتحاديه اروپا در بيانيه ای گفته است که خانم اشتون «عميقا نگران ادامه خشونت از سوی رژيم سوريه عليه تظاهرات مسالمت آميز معترضان، فعالان حقوق بشر و مردم سوريه است.»

بر اساس اين بيانيه، مسئول امور سياست خارجی اتحاديه اروپا بار ديگر «سرکوب وحشيانه در سوريه را محکوم کرده است.»

اظهارات خانم اشتون يک روز پس از آن ابراز می شود که کشورهای عضو اين اتحاديه با کليات طرح ممنوعيت واردات نفت از سوريه موافقت کردند. انتظار می رود که اين طرح در هفته جاری به تصويب برسد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates