31.08.2011

عضو كمیسیون امنیت ملی: آزادی و انتخابات واقعی در سوریه وجود ندارد

انتخاب: عضو كمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات سوریه می‌توانست موضع‌گیری قوی‌تری داشته باشد.

عضو كمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات سوریه می‌توانست موضع‌گیری قوی‌تری داشته باشد.

سید‌احمد آوایی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در ارزیابی از عملكرد وزارت خارجه درباره تحولات سوریه و لیبی، با بیان اینكه وضعیت سوریه با دیگر كشور‌های منطقه متفاوت بود افزود: نقطه اشتراك سوریه با دیگر انقلاب‌های منطقه این بود كه آزادی و انتخابات واقعی در این كشور وجود ندارد و اقلیت بر اكثریت حكومت می‌كند.

وی نقطه افتراق سوریه از دیگر كشور‌هایی كه دچار انقلاب شده‌اند را مستقل بودن حكومت آن دانست و اظهار داشت: سوریه در هیچ دوره‌ای وابسته به قدرت‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی نبوده و حتی در دوران اوج قدرت اتحاد جماهیر شوروی، متحدژ روس‌ها بود نه وابسته. ضمن اینكه سوریه در بین كشور‌های عربی تنها حكومتی است كه تا كنون در مقابل رژیم صهیونیستی كوتاه نیامده‌ و از حزب‌الله دفاع كرده است.

نماینده دزفول با تأكید بر اینكه بهترین گزینه برای سوریه اصلاحات داخلی در این كشور است، تصریح كرد: ولی متأسفانه حكومت سوریه دیر وارد اصلاحات شد. آنان خیلی زودتر‌ از اینها باید اعتراضات مردمی را می‌شنیدند. چراكه انتقاد‌ها از حكومت این كشور در ابتدا با هدف اصلاحات بود و اگر سوریه زودتر از اینها با مردم كنار می‌آمد به این وضعیت نمی‌رسید.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات این كشور را مثبت دانست و گفت: واقعیت این است كه حمایت مطلق ما از سوریه كار درستی نبود. چراكه مردمی كه در این كشور علیه حكومت تظاهرات می‌كردند مردم متدینی بودند و حركت‌های اعتراضی خود‌جوش بود. هرچند آمریكا و غرب معترض‌ها را تحریكت كرده و با ارسال اسلحه سمت و سوی خاص خود را به این تحولات دادند.

وی در خصوص عملكرد وزارت خارجه در خصوص تحولات لیبی هم اظهار داشت: ایران قصد همكاری با انقلابیون لیبی را داشت ولی خود آنها این همكاری را نپذیرفتند. بنابراین معتقدم كه عملكرد وزارت خارجه در موضوع لیبی معتدل بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates