03.09.2011

حکومت نظامی در شهر کوار استان فارس

خودنویس: به نوشته سایت وابسته به دراویش گنابادی، در پی ایجاد آشوب و درگیری نیروهای امنیتی با دراویش نعمت‌اللهی گنابادی، شهرستان کوار حالت نظامی و امنیتی به خود گرفته است.

به نوشته سایت وابسته به دراویش گنابادی، در پی ایجاد آشوب و درگیری نیروهای امنیتی با دراویش نعمت‌اللهی گنابادی، شهرستان کوار حالت نظامی و امنیتی به خود گرفته است.

به گزارش «مجذوبان نور» وابسته به دروایش گنابادی، چندی پیش، یک طلبه تندرو با پخش اعلامیه و سی دی علیه پیروان این طریقت عرفانی و بدعت‌گذار نامیدن آنان، جو شهرستان کوار را متشنج کرد.

این سایت می‌افزاید که نیروهای حکومت «با تبلیغات گسترده‌ای خواستار شرکت مردم کوار و همچنین کارمندان و کارکنان ادارات دولتی در تظاهرات علیه دراویش گنابادی شد.»

گفته می‌شود دو اتوبوس از نیروهای بسیج شیراز ساعت ۸ شب پنج‌شنبه دهم شهریورماه برای ایجاد درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی به کوار اعزام شده و در سطح این شهرستان به تظاهرات پرداختند.

بر اساس این گزارش، تمام راه‌های منتهی به این شهرستان توسط نیروهای یگان ویژه بسته شده و از ورود دراویش به کوار جلوگیری می‌شود.

همچنین شاهدان عینی از پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک گلوله از سوی نیروهای امنیتی خبر می‌دهند. منازل برخی از دراویش نیز مورد هجوم و تفتیش قرار گرفته و چند باب مغازه آنان نیز دستخوش آتش شده است.

یکی از دراویش کوار درباره جو حاکم بر این شهرستان به «مجذوبان نور» گفته است: نیروهای منتسب به بسیج برای اینکه جمع خود را پرشمارتر جلوه بدهند مردم ساده دل روستاهای اطراف را نیز برای تظاهرات به سمت خود کشیده و با سردادن شعار «مرگ بر درویش آمریکایی» سعی در تحریک دراویش دارند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates