23.09.2011

آخوند کنیایی و معجزات اش!: استرداد کشیشی که می گفت زنان را معجزه آسا باردار می کند

بی‌بی‌سی: بریتانیا یک کشیش انجیلی را که ادعا می کند زنان را با دعا بطور معجزه آسا باردار می کند، به کنیا مسترد می کند.

گیلبرت دیا از چهار سال پیش در برابر استردادش به کنیا برای رسیدگی به اتهام کودک ربایی مقاومت کرده بود. او می گوید در صورت استرداد، شکنجه می شود.
موضوعات مرتبط

حالا ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، تصمیم گرفته است که او به کنیا برگردانده شود.

دولت کنیا می گوید آقای دیا پنج کودک را در فاصله سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ ربوده است.

نگرانی ها درباره عملکرد آقای دیا اولین بار در سال ۲۰۰۴ در یکی از برنامه های بی بی سی مطرح شد.

آقای دیا به زنان نازا یا یائسه ای که به کلیسای او در جنوب لندن می رفتند، وعده می داد که به طرز معجزه آسایی صاحب فرزند خواهند شد.

اما نوزادان همیشه در درمانگاه های مخفی نایروبی، پایتخت کنیا، “متولد” می شدند.

“این بچه هایی که در کلیسای ما معجزه آسا بدنیا می آیند، فراتر از تخیل بشری هستند. این بچه ها متعلق به خداوندند و انسان نمی تواند کار خدا را توضیح دهد”

گیلبرت دیا، کشیش متهم به کودک ربایی

دیوید لامی، نماینده محله تاتنهام لندن در مجلس بریتانیا، می گوید که یک زن و شوهر در حوزه انتخاباتی اش پس از آشنایی با آقای دیا به آفریقا رفتند و با بچه ای برگشتند، ولی آزمایش دی ان ای نشان می دهد که این بچه متعلق به آنها نیست.

آقای لامی می گوید: “آنچه پیش آمد، قاچاق کودک بود که فقط به افراد حوزه انتخاباتی من محدود نمی شد، بلکه شامل چندین زن می شد که به کنیا رفتند و پس از بازگشت به کشورمان تصور می کردند آن بچه ها مال خودشان است، ولی آشکارا چنین نبود.”

هنگامی که بی بی سی در سال ۲۰۰۴ از آقای دیا پرسید چرا دی ان ای بچه ها با پدر و مادرشان تفاوت دارد، او گفت: “این بچه هایی که در کلیسای ما معجزه آسا بدنیا می آیند، فراتر از تخیل بشری هستند. این چیزی نیست که من بگویم می توانم علتش را توضیح دهم. این بچه ها متعلق به خداوندند و انسان نمی تواند کار خدا را توضیح دهد.”

همسر آقای دیا در کنیا به جرم کودک ربایی بازداشت شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates