23.09.2011

سخنان جنجال آفرین محمود احمدی نژاد در برابر صندلی های خالی سازمان ملل متحد

رادیوفرانسه: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در چهارچوب شصت وششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک پشت تریبون رفت و بازهم با بیان سخنانی جنجال بر انگیز سبب شد از دقیقۀ چهارم سخنرانی برخی از نمایندگان شروع به ترک جلسه کنند و سپس هیأت نمایندگی آمریکا و همچنین نمایندگان اتحادیۀ اروپا در اعتراض به سخنان وی نشست را ترک کردند.

رئیس جمهوری اسلامی در آغاز سخنرانی خود از قحطی در سومالی و سیل در پاکستان یاد کرد و خواستار کمک جهانیان به این فجایع شد و افزود: “سازمان ملل با جامعه بشری با آرزوها و آرمان‌های بشر فاصله زیادی دارد. به رغم علاقه جامعه بشری به صلح و آزادی شاهد جنگ و فقر در جهان هستیم. روزانه بیش از 22 هزار کودک به دلیل فقر در مظلومیت کامل می‌میرند و 80 درصد امکانات مالی آمریکا در اختیار 10 درصد جمعیت است. به راستی علت چیست و راه حل کدام است”؟

سپس محمود احمدی نژاد افزود: “علت اصلی وضع موجود را باید در شیوه مدیریت جهانی جستجو کرد. چه کسانی دهها میلیون انسان رااز آفریقا ربوده و در آمریکا و اروپا قربانی خود کردند؟ چهار قرن چپاول منابع و هویت ملت‌ها را چه کسانی کردند؟ چه کسانی جنگ‌های اول و دوم جهانی را با صدها میلیون کشته و آواره راه انداختند؟”.

وی در ادامه با انتقاد از آمریکا اظهار داشت: “جنگ ویتنام و ژاپن را چه کسانی راه انداخته و دولت‌های کودتایی را به آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین تحمیل کردند؟ چه کسانی از بمب اتم علیه مردم استفاده کرده و امروز از کلاهک هسته‌ای استفاده کردند؟ چه کسانی صدام را در حمله به ایران تجهیز و تشویق کردند؟ چه کسانی به بهانه 11 سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال کردند”؟

در واکنش به این بخش از سخنان محمود احمدی نژاد هیأت نمایندگی آمریکا جلسه را ترک گفت. سپس محمود احمدی نژاد همانند دیگر سخنرانی هایش در سازمان ملل هولوکاست را زیر سوأل برد و تأکید کرد که: “آنها تحمل کوچکترین سوال را ندارند و به جای پاسخگویی، سوال کننده در مورد هولوکاست را مورد تهدید قرار داده و به جای پاسخ به سوال 11 سپتامبر، سوال کننده را تهدید به تحریم بیشتر می‌کنند. سال قبل پس از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب سوال 11 سپتامبر، اینجانب و ملتم مورد تهدید قرار گرفتیم. آیا نمی‌بایست با محاکمه متهم اصلی، عوامل اصلی شناسایی و محاکمه می‌شدند؟ چرا محاکمه علنی انجام نشد؟ آیا اطلاعاتی هست که باید مخفی بماند”؟

در این لحظه تمامی هیأت های نمایندگی اتحادیۀ اروپا بعنوان اعتراض جلسه را ترک کردند. در این زمینه سخنگوی هیأت نمایندگی فرانسه متذکر شد که نمایندگان اتحادیۀ اروپا، سخنان محمود احمدی نژاد را غیر قابل قبول می دانند. از سوی دیگر یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجۀ آلمان خاطر نشان ساخت که هیأت نمایندگی آلمان به اعتراض به سخنان توهین آمیز محمود احمدی نژاد در قبال آمریکا، اسراییل و اروپا اجلاس را ترک کردند.

در پایان سخنانش رئیس جمهوری اسلامی اظهار داشت که “پیشنهاد سال گذشته‌ام برای تغییر ترکیب سازمان ملل را تکرار می‌کنم. زمان موعود امام زمان در آینده محقق خواهد شد. این وعده قطعی خداوند است. او با همراهی حضرت عیسی مسیح و پیشاپیش همه صالحان و آزادی‌خواهان، ظلم و بی عدالتی را ریشه کن می‌کند”.

شایان ذکر است که محمود احمدی نژاد سخنان خود را با سلام به عشق و آزادی به پایان رساند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates