29.09.2011

وقوع انفجار در دفتر یک مرجع تقلید در شیراز

رادیوفردا: گزارش‌ها حاکی است که بر اثر وقوع انفجار در دفتر نمایندگی محمد باقر شیرازی، ار مراجع تقلید، که بامداد چهارشنبه در شیراز رخ داد، یک نفر به طور سطحی مجروح شده است. هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این انفجار ساعت سه و ۱۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه در خیابان قاآنی شیراز و در محل شعبه اول دفتر آیت‌الله محمد باقر شیرازی به وقوع پیوست و منجر به جراحت سطحی یک طلبه و همچنین تخریب نزدیک به ۴۰ درصد بنا شد.

این حادثه همچنان در دست بررسی است و هنوز دلیل مشخصی برای وقوع آن ارائه نشده است

یک مقام آگاه انتظامی در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا گفته است: «هنوز هیچ دلیل مشخصی برای این رویداد محرز نشده ولی امکان دارد این آتش‌سوزی ناشی از ترکیدن لوله پوسیده گاز باشد که همین مورد هم قطعی نیست.»

اگرچه نیروی انتظامی بر مشخص نبودن دلایل وقوع این حادثه تأکید دارد مرتضی شیرازی، فرزند آیت‌الله شیرازی معتقد است که این اقدام عمدی بوده است.

حجت‌الاسلام مرتضی شیرازی در این خصوص به ایرنا گفته است: «افرادی با هدف مقابله با افکار روشنگرانه آیت‌الله العظمی شیرازی که مواضع ضد وهابیت و بهاییت دارد، دست به این کار زده‌اند و محل را دچار خسارت کرده‌اند.»

وی در گفت‌و‌گو با ایسنا نیز اعلام کرده است: «حدس می‌زنم این انفجار کار وهابی‌ها باشد، چرا که مجالس مربوط به اهل بیت در دفتر آیت‌الله شیرازی به طور مدام برگزار می‌شود و این مسئله باعث عصبانیت وهابی‌ها شده است.»

مرتضی شیرازی در این گفت‌و‌گو همچنین با انتقاد از نبود امنیت برای برپایی «مجالس اهل بیت»، گفت: «چند مدت پیش نیز مسجدی را که من متولی آن هستم آتش زدند که همان وقت این مورد را به نهادهای امنیتی اطلاع دادم، اما متأسفانه کسی جدی نگرفت.»

به گزارش ایسنا چندی پیش مسجد امام خمینی، واقع در کوی دلگشای شیراز دچار آتش سوزی شد که برخی این آتش‌سوزی را عمدی دانسته بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates