02.10.2011

آمار نگران کننده از مصرف مشروبات الکلی

خُسن آقا: دروغ به عرض تان رسانده اند بابا! آمار مصرف کنندگان الکل در ایران بیشتر از این حرف هاست!
شفاف: نتایج آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مشروبات الکلی که شرعا و قانونا در کشور ما حرام و ممنوع است، سالانه باعث مرگ تعداد زیادی جوان و تحمیل میلیاردها دلار هزینه بر جوامع انسانی در سراسر دنیا می‌شود. براساس یافته‌های یک پژوهش که دکتر سعید معیدفر، ريیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، روی یک هزار و 500 دانشجوی 18 تا 24 ساله انجام داد، 25 درصد دانشجویان، مصرف الکل را بدون اشکال می‌دانند. از این تعداد، 20 درصد در نظرسنجی اظهار کردند الکل مصرف می‌کنند و 5 درصد بقیه هم گفته‌اند که وسوسه شده‌اند این کار را انجام دهند.
هفته‌نامه سلامت: با وجود ممنوعیت مصرف الکل در بسیاری از کشورها متاسفانه از میان قشر جوان و نوجوان گاهی برخی به‌طور مرتب و برخی به شکل تفریحی مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. کشور ما نیز متاسفانه از این مساله مستثنا نیست و هر سال بر تعداد قربانیان الکل در آن افزوده می‌شود.

نتایج آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مشروبات الکلی که شرعا و قانونا در کشور ما حرام و ممنوع است، سالانه باعث مرگ تعداد زیادی جوان و تحمیل میلیاردها دلار هزینه بر جوامع انسانی در سراسر دنیا می‌شود. براساس یافته‌های یک پژوهش که دکتر سعید معیدفر، ريیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، روی یک هزار و 500 دانشجوی 18 تا 24 ساله انجام داد، 25 درصد دانشجویان، مصرف الکل را بدون اشکال می‌دانند. از این تعداد، 20 درصد در نظرسنجی اظهار کردند الکل مصرف می‌کنند و 5 درصد بقیه هم گفته‌اند که وسوسه شده‌اند این کار را انجام دهند.

دکتر بابک مصطفی‌زاده، متخصص پزشک قانونی و مسمومیت‌ها نیز با اشاره به مصرف مشروبات الکلی در جامعه می‌گوید: «باتوجه به ممنوعیت مصرف و فروش مشروبات الکلی در کشور ما متاسفانه افراد سودجو به صورت زیرزمینی و در کارگاه‌های غیربهداشتی اقدام به تهیه این مشروبات می‌کنند که همراه با ناخالصی زیادی است. در این نوع مشروبات، معمولا الکل چوب یا متانول وجود دارد که بسیار خطرناک است و در خوشبینانه‌ترین حالت باعث کوری دائمی فرد و در بسیاری موارد فوت شخص می‌شود.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates