02.10.2011

همسویی آیت الله خامنه ای با دولت های اسرائیل و آمریکا در مخالفت با دولت فلسطینی

رادیوفرانسه: رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با طرح تشکیل دولت فلسطینی در سازمان ملل همسویی خود را با دولت راست اسرائیل و آمریکا نشان داد که شدیداً مخالف تشکیل دولت مستقل فلسطینی هستند و به همین دلیل دولت واشنگتن تهدید کرده که تقاضای عضویت دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تقاضای تشکیل دولت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد و گفت این طرح به بقای دولت اسرائیل کمک می کند که البته رهبر جمهوری اسلامی از آن به عنوان “غدۀ سرطانی” یاد کرد. آیت الله خامنه ای راه حل دو دولت را که به گمان او در طرح پذیرش عضویت دولت فلسطین در سازمان ملل مستتر است تسلیم در مقابل اسرائیل و به رسمیت شناختن آن دانست. با این سخن در واقع، رهبر جمهوری اسلامی ایران همسویی خود را با دولت راست اسرائیل و آمریکا نشان داد که شدیداً مخالف تشکیل دولت مستقل فلسطینی هستند و به همین دلیل دولت واشنگتن تهدید کرده که تقاضای عضویت دولت مستقل فلسطینی در سازمان ملل را وتو خواهد کرد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است که تشکیل درازمدت دولت فلسطینی در بخشی از سرزمین های فلسطینی غیرقابل قبول است زیرا در نهایت منجر به بازشناسی دولت اسرائیل می شود که از نظر حکومت اسلامی ایران پذیرفتنی نیست. با این حال، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته است که می توان موقتاً دولتی در بخشی از اراضی فلسطینی، نظیر دولت حماس در نوار غزه تشکیل داد، اما، چنین دولتی نباید پایدار باشد، بلکه باید مرحله ای در روند آزادی فلسطین از دریای مدیترانه تا بحرالمیت تلقی شود.
با این سخن رهبر جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خواستار برچیده شدن دولت اسرائیل شده است. او تصریح کرده است که برای حل مسألۀ فلسطین حکومت اسلامی ایران خواستار جنگ کلاسیک کشورهای اسلامی با اسرائیل و یا به دریا افکندن مهاجران یهودی نیست. رهبر جمهوری اسلامی گفته است که او داوری سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را در حل مسألۀ فلسطین نمی پذیرد. آیت الله خامنه ای بار دیگر گفته است که برای حل مسألۀ فلسطین باید یک همه پرسی بدون البته شرکت یهودیان مهاجر برگزار شود.
در روزهای گذشته محمود احمدی نژاد نیز با طرح تشکیل دولت فلسطینی در سازمان ملل مخالفت کرده بود، زیرا، این طرح به گفتۀ او به رسمیت یافتن عملی دولت اسرائیل منجر می شود که از نظر جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.
در حالی که آیت الله خامنه ای خواستار برگزاری یک همه پرسی برای حل مسألۀ فلسطین شده است، در ایران بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشر به دلیل پشتیبانی از طرح برگزاری یک همه پرسی در این کشور در زندان ها به سر می برند.
.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates