05.10.2011

جلسه خاتمی و عبدالله نوری و حمایت از اغتشاشگران سوریه

جهان‌نیوز: محمد خاتمي به ديدار عبدالله نوري در خانه وي رفته است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان رسانه هاي وابسته به فتنه گران (جرس، گويانيوز و…) عكسي از حضور خاتمي در خانه نوري را منتشر كرده و بي آن كه تصريح كنند هر يك از طرفين در اين ملاقات چه اظهاراتي داشته اند، عباراتي كلي و مبهم را به «ديدار» نسبت داده و نوشته اند «در اين نشست اين گونه ذكر شد:…»! خاتمي با وجود ارتباطات پنهان با برخي عناصر تندرو و مرتبط با گروهك هاي ضدانقلاب، معمولا از انتشار اخبار اين ملاقات ها امتناع مي كند كه اين به اخلاق دوگانه وي در اين زمينه برمي گردد. با اين حال برخي از اين ملاقات ها از سوي طرف مقابل تعمدا درز داده مي شود تا خاتمي نتواند از مسئوليت همراهي با تندروها شانه خالي كند.
خاتمي پس از مشاهده بن بست فتنه سبز و بي آبرو شدن تدارك كنندگان آن نزد مردم، سعي كرد به فاصله گذاري با اين حركت براندازانه بپردازد و حتي در برخي جلسات از فتنه سبز به اين خاطر كه باعث بدبيني مردم و نظام به اصلاح طلبان و بسته شدن راه بازگشت به حاكميت شده، انتقاد كرد. با اين حال وي تحت فشار افراطيون تندروتر از خود قرار دارد تا به ادامه بازي در سناريوي نيمه تمام و شكست خورده آنان بپردازد.
بخشي از پروژه هاي ايجاد آشوب و اغتشاش در دولت اصلاحات، با زمينه چيني برخي اركان وزارت كشور كه زير نظر عبدالله نوري فعاليت مي كردند، به انجام رسيد. برخي اطرافيان تندرو عبدالله نوري- كه اكنون از كشور گريخته اند- در انتخابات سال ۸۸ تلاش كردند نامبرده را به ميدان آورده و از طريق وي به راديكاليزه تر كردن فضا كمك كنند اما بعدها همين پروژه را از طريق مهدي كروبي به اجرا بگذارند.
براساس خبر منتشره توسط رسانه هاي ضدانقلاب، در ديدار خاتمي با نوري، از آشوبگري جريان وابسته به اسرائيل و آمريكا در سوريه حمايت و از جمهوري اسلامي خواسته شده از حمايت خود نسبت به حاكميت دمشق دست بردارد.
روزنامه خرداد وابسته به نوري در روزگار اطلاعات جزو اولين نشريات زنجيره اي بود كه به حمايت از رژيم اشغالگر قدس پرداخته و مدعي شده بود ظلم هاي اشغالگران فلسطين ربطي به ايران ندارد. يك دهه بعد، عناصر تحريك شده از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي، در روز قدس شعار «نه غزه نه لبنان» سر داده و خواستار حذف اسلام از شعار جمهوري اسلامي شدند.
خبر منتشره در جرس و گويانيوز حاكي از آن است كه خاتمي و نوري بر انتخابات آزاد و آزادي بازداشت شدگان تاكيد كرده اند. اين تاكيد از آن جهت قابل تامل است كه با وجود بازداشت بسياري از فتنه گران، خاتمي و نوري آزاد هستند و مورد پرسش ترديدآميز عناصر ضدانقلاب قرار دارند.
يادآور مي شود خاتمي طي ۲ سال گذشته چند بار به طور مخفيانه با نوري ملاقات كرده كه حتي گزارش يك مورد از اين ملاقات ها نيز از سوي دفتر وي يا بنياد باران منتشر نشده است.
براساس خبر منتشره از ملاقات مردادماه سال گذشته، نوري از فضاي ركود و دلزدگي سياسي در ميان برخي حاميان جبهه اصلاحات انتقاد كرده و گفته بود برخي از اين دوستان كه به ملاقات من مي آيند از شما و جريان اصلاحات گله مند هستند و مي گويند اصلاح طلبان از آنها استفاده ابزاري مي كنند و در حوادث و تجمعات خياباني ما را جلو مي اندازند و در گرفتاري ها فكر ما نيستند.
شايان ذكر است عبدالله نوري از مسند وزارت كشور دولت اصلاحات و به واسطه دستياري چون تاج زاده و برخي عناصر بدسابقه حزب مشاركت و سازمان مجاهدين، يكي از عوامل پمپاژ تشنج و اغتشاش به فضاي سياسي كشور و ميدان دادن به گروهك هايي چون نهضت آزادي در سالهاي پاياني دهه ۷۰ بود. وي از همان زمان ارتباطات گسترده اي را با گروهك هاي نهضت آزادي، باند مهدي هاشمي، تندروهاي حزب مشاركت و دفتر تحكيم و طيفي از افراطيون كارگزاران برقرار كرده بود و به هنگام محاكمه كرباسچي، ستاد حمايت از وي در وزارت كشور تشكيل داد. وي پس از بركناري از وزارت كشور، روزنامه ضدانقلابي خرداد را راه انداخت و از سردمداران جنگ رواني و القاي دروغ- به ويژه در حوادث تيرماه ۷۸- بود. روزنامه وي به واسطه عناصري چون زيدآبادي جزو پيشگامان به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و تخطئه حمايت از ملت مظلوم فلسطين بود و راه را براي احياي باند مهدي هاشمي و جريان منتظري هموار كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates