09.10.2011

تازه‌ترین فراخوان جمهوری اسلامی برای تماشای اعدام؛ چهارشنبه در خمینی‌شهر

خودنویس: در حالی که در روزهای اخیر بیم فعالان حقوق‌بشر از تبدیل شدن «تماشای مراسم اعدام در ملاء عام» به «یک نوع تفریح ایرانیان» بیشتر شده است، خبر اعدام چهار نفر از متهمان پرونده تجاوز گروهی خمینی‌شهر، این نگرانی را بیشتر می‌کند.

هنوز زمان زیادی از اعدام قاتل روح‌الله داداشی در ملاء عام و اعتراض فعالان حقوق بشر به این اعدام و همچنین به کسانی که به تماشای این اعدام رفته بودند نگذشته که خبر یک اعدام دیگر منتشر شده است؛ اما این بار یک اعدام گروهی.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داده است که چهار نفر از متهمان حادثه خمینی شهر صبح چهارشنبه در ملاء عام اعدام می‌شوند.

غلامرضا انصاری در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: حکم اعدام 4 متهم اصلی حادثه تجاوز در خمینی شهر اصفهان بامداد چهارشنبه 20 مهر ماه جاری در یکی از میادین اصلی شهر و در ملاء عام اجرا می‌شود. این حکم پس از تائید دیوان عالی کشور اجرا می‌شود.

پیش‌تر غلامرضا انصاری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری گفته بود: برای سایر متهمان ردیف پنجم و ششم به دلیل اینکه پرونده این متهمان دایر بر زنای به عنف و اکراه است، نظر به نیاز به تحقیقات بیشتر و مواجه آنها با متهم دستگیر شده اخیر و سایر متهمان فراری مفتوح است که با توجه به نیاز به تحقیقات بیشتر، دادگاه تصمیم‌گیری نکرده است.

خرداد‌ماه امسال در خمينی‌شهر استان اصفهان، عده‌ای با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates