11.10.2011

به نفع نظام و کشور است که هرچه سریعتر زندانیان سیاسی آزاد شوند، سید محمد خاتمی: شرایط انتخاباتی ِ اعلام‌شده، کف خواسته‌های اصلاح‌طلبان و بخش مهمی از ملت است


کلمه: روز شنبه ۱۵ مهرماه تعدادی از زندانیان آزاد شده به دیدار سید محمد خاتمی رفتند.

به گزارش کلمه، در این دیدار خاتمی با تبریک میلاد حضرت امام علی‌بن موسی الرضا علیه‌السلام، از تمام کسانی که اینک در حصر و حبس به سر می برند یاد کرد، به خصوص کسانی که در زندان رجایی‌شهر دارای شرایط سخت تر هستند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هرچه زودتر شاهد آزادی همه این زندانیان باشیم، تاکید کرد: این امر به نفع نظام و کشور و همه کسانی است که به سربلندی میهن و سرنوشت ملت می اندیشند.

رئیس جمهوری سابق کشورمان افزود: بسیاری از کسانی که دچار گرفتاری و مشکل شدند، با احساس مسؤولیت و دردمندی وارد عرصه فعالیت های گوناگون از جمله انتخابات شده و موجب پرشور شدن آن شدند، شایسته نبود که با آنان برخورد نامناسب صورت گیرد، آزادی و حقوق آنان سلب شود و در تنگنا قرار گیرند.

خاتمی در ادامه با ارائه تعریفی از اصلاحات، اصلاح طلبی را یک حرکت اصیل تاریخی دانست که از میان رفتنی نیست، و اظهار داشت: راهی مناسب تر از اصلاحات برای تأمین ارزشهای اصیل انقلاب و خواستهای روشن ملت و رسیدن کشور به جایگاه متناسب با شأن این ملت بزرگ و رفع مشکلات وجود ندارد.

وی درباره انتخابات پیش رو نیز گفت: حق تعیین سرنوشت، اساسی ترین حقی است که مردم دارند و انتخابات آزاد و فراگیر، پایه مردم سالاری و تأمین این حق مسلم است.

سید محمد خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد همانگونه که بارها اعلام شده است، شرایطی که کف خواسته اصلاح طلبان و بخش مهمی از ملت و شرط تأمین مصالح و امنیت ملی و پیشرفت کشور است برآورده شود تا همه بتوانند در عرصه سرنوشت خود حضور فعال داشته باشند.

عکسهای دیگری از این دیدار را در اینجا ببینید

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates