13.10.2011

شما به یک ملت بزرگ توهین کرده‌اید!

they_are_educated.jpg
ترجمه آزاد از روزنامه نروژی آفتن پستن: این اعتراضی است که سفارت ایران در نروژ به SAIH یک ان جی اوی دانشگاهی و اکادمیک (Studentenes og akademikernes internasjonale hjelpefond) ابراز داشته . که این روزها این پلاکارد را در تمام شهرهای دانشگاهی نروژ نصب کرده‌ است.
دیکتاتورهایی که در تصویر کنار هم قرار داده شده اند آدولف هیتلر، معمر قذافی روبرت موگابه، کیم جونگ ایل، یوزف استالین و آیت الله خمینی هستند.

متاسفانه شما در کنار تصویر دیکتاتورهایی مثل آدولف هیتلر تصویری از امام خمینی رهبر عظیم الشان ما قرار داده‌اید. شما به یک ملت بزرگ توهین کرده‌اید.

این متنی است که SAIH از سخنگوی سفارت ایران محمدجواد حسینی دریافت کرده است.
حسینی در ادامه از SAIH می خواهد تا به سرعت همه این پلاکارت ها را از سرتاسر نروژ جمع آوری کنند.
در پاسخ آنته رمه Anette Remme رئیس این ان‌جی‌او دانشجویی می‌گوید که عکس العمل سفارت ایران غیر قابل پذیرش و عصبانی کننده است.
سفارت ایران از ما خواسته که این پلاکاردها را جمع کنیم و این خود نشان دهنده مشکل است، ما از آزادی بیان و عقیده دانشجوها دفاع می‌کنیم و برعکس سفارت ایران با این عمل خود نشان می‌دهد که به آزادی ما وقعی نمی‌گذارد زمانی که از ما می خواهند که پلاکارد ها را برچینیم!
آنته رمه در ادامه می‌افزاید، عکس العمل هایی از طرف داشجویان ایرانی مقیم نروژ دریافت کرده‌اند و بیشتر این دانشجوها از این عمل SAIH حمایت می‌کنند، ولی به دلیل ترس از رژیم حاضر به ابراز عقیده علنی نیستند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates