17.10.2011

تاراج سرمایه های ملی: اهداء تندیس ریتون پانصد سال پیش از میلاد و دوقطعه تابلو فرش نفیس به اوپک

مهرنیوز: سفیر ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین طی مراسمی تندیس ریتون متعلق به 500 سال پیش از میلاد را به اوپک اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بمناسبت انتقال مقر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به ساختمان جدید این نهاد بین المللی طی مراسمی با حضور دبیرکل و مقامات عالیرتبه اوپک، تندیس جام ریتون شیر ساخته شده از برنز با روکش طلائی مربوط پنچ قرن پیش از میلاد و همچنین دو قطعه تابلو فرش نفیس کرک و ابریشم با طرحهای پنجمین روز آفرینش اثر استاد محمود فرشچیان و سی و سه پل اصفهان، توسط سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای بین المللی در وین به سازمان اوپک اهداء شد.

در این مراسم عبداله سالم البدری دبیرکل اوپک عنوان کرد که باعث افتخار است که جمهوری اسلامی ایران با داشتن فرهنگ و تمدن دیرینه و بعنوان عضو فعال اوپک آثار بسیار ارزشمندی را امروز به این نهاد بین المللی اهداء می کند.

متعاقبا سفیر و نماینده کشورمان در اوپک با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از بنیانگذاران اوپک بر وحدت اعضای اوپک در جهت اجرای کامل اساسنامه و اهداف این نهاد بین المللی تاکید و اضافه کرد اهداء این آثار نمادی از فرهنگ و تمدن مردم فرهیخته ایران و همکاری با این نهاد بین المللی است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates