19.10.2011

وب‌سایت نزدیک به هاشمی رفسنجانی: معاون اول احمدی‌نژاد سه‌ساعته مقدمات خروج خاوری به انگلیس را فراهم کرد

خودنویس: یکی از دوستان نزدیک محمود رضا خاوری، ضمن بیان اطلاعاتی درباره علت و چگونگی خروج وی از کشور گفته است هنگامی که رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد متوجه شد که امیرخسروی، در اعترافات خود مطالبی علیه خاوری مطرح کرده ظرف سه ساعت مقدمات سفر مدیر عامل مستعفی بانک ملی به لندن را فراهم کرد.

محمود رضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی یکی از متهمان اختلاس نجومی از بانک صادرات است که پس از فاش شدن این فساد مالی به کانادا گریخت و هم‌اینک در منزل سه میلیون دلاری خود در کانادا حضور دارد.

یکی از دوستان نزدیک آقای خاوری در گفتگو با آینده‌نیوز، وب‌سایت نزدیک به هاشمی رفسنجانی، ضمن بیان اطلاعاتی درباره علت و چگونگی خروج وی از کشور و منزل وی در کانادا، گفته است اگرچه خاوری «اندکی» تقصیر دارد؛ اما مقصر اصلی این اختلاس وی نیست.

این فرد در خصوص نحوه فرار خاوری گفته است که وی ابتدا قصد خروج از کشور را نداشته است و حتی سفر خود به انگلیس را برای «شرکت در مجمع عمومی بانک ملی شعبه لندن» لغو می‌کند؛ اما دو روز قبل از سفرش احضار می‌شود و در این احضار موقت با او برخورد تندی می‌شود که خاوری از این برخورد «وحشت‌زده» می‌شود و به سراغ رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد می‌رود.

این دوست نزدیک خاوری ادامه داده است که خاوری به سراغ «حامی جدی خود»، محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد می‌رود و با وی مشورت می‌کند و هنگامی که معاون رییس جمهوری مطلع می‌شود امیرخسروی در اعترافات خود مطالبی علیه خاوری مطرح کرده، «ظرف سه ساعت مقدمات سفر خاوری به لندن را فراهم می‌کند.»

وی اضافه کرده که همسر خاوری نیز یک روز بعد از خاوری از ایران خارج شد و پسر وی نیز که در آن زمان در دبی حضور داشت، به آنان در کانادا پیوست.

این فرد نزدیک به خاوری درباره ویلای وی در کانادا هم به آینده گفته است که آقای خاوری «این منزل را چند سال قبل به صورت قسطی خریداری کرده و مبلغ ۶۰۰ هزار دلار به عنوان پیش قسط پرداخت کرده و بقیه را به صورت قسطی تملک کرده است.»

گفتنی است به فاصله‌ی کمی پس از خروج خاوری از ایران، محمد جهرمی، مدیرعامل برکنارشده بانک صادرات، ادعا کرد که محمودرضا خاوری «به کمک بعضی از عوامل دولتی» به کانادا فرار کرده است.

در فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات، علاوه بر بانک ملی، بانک صادرات و چند بانک بزرگ دیگر از جمله ملت، سپه، رفاه کارگران و سه بانک خصوصی سامان، پارسیان و پاسارگارد به شکل مستقیم و غیر مستقیم دست داشتند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates