29.10.2011

حواشی نمایشگاه مطبوعات: از «آخوند چپاول‌گر» تا «برو با بزگترت بیا»

خودنویس: مهدی خزعلی در غرفه روزنامه جوان در نمایشگاه مطبوعات گفت «یک عده روحانی به اسم دین مردم را چپاول می‌کنند»؛ در حاشیه‌ای دیگر از نمایشگاه یکی از طرفداران مشایی به صفار هرندی پیشنهاد مناظره داد که صفار هرندی در پاسخ گفت «بروید بزرگ‌تان را بیاورید». محمد علی ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا واژه‌ی «فتنه» را قبول دارید یا خیر؟ گفته است «ولم کنید، مگر اینجا دادگاه است! من در این‌باره صحبت نمی‌کنم.»

این روزها در تهران نمایشگاه مطبوعات برقرار است و بسیاری از چهره‌های سیاسی از این نمایشگاه دیدن می‌کنند که حین بازدید این افراد از نمایشگاه، گفتگوهایی مابین آنان و برخی غرفه‌داران انجام می‌شود که قابل توجه است.

در همین حال روز گذشته مهدی خزعلی و محمد حسین صفار هرندی و نیز پیشتر محمدعلی ابطحی از این نمایشگاه بازدید کردند که هر کدام سخنانی در خصوص شرایط سیاسی کشور بازگو کردند.

مهدی خزعلی، فرزند آیت‌الله خزعلی که از منتقدان سرسخت دولت احمدی‌نژاد است با حضور در این نمایشگاه به غرفه‌های هوادار دولت رفت و با آنان به مجادله پرداخت.

هرچند خبرگزاری دانشجویان نوشته است که از مهدی خزعلی در این غرفه‌ها استقبال نشد، اما همین رسانه نوشته است که خزعلی در غرفه ایرنا گفته است که علی مطهری، «اصلاح‌طلبی است که با نام اصول‌گرایی وارد مجلس شده است.»

این خبرگزاری در ادامه نوشته است که حضور خزعلی در غرفه روزنامه جوان با «زد و خوردهایی» همراه بوده و خزعلی خطاب به متصدیان روزنامه جوان گفته است: «یک عده روحانی به اسم دین مردم را چپاول می‌کنند ما با اینها مخالف هستیم نه با دین.»

به نوشته خبرگزاری دانشجویان خزعلی گفته است: «من خودم آخوند زاده هستم، اما با اینجور آخوندها که خون مردم را به شیشه گرفتند مشکل دارم.»

در بخشی دیگر از این نمایشگاه آقای صفار هرندی، وزیر سابق ارشاد حضور پیدا می‌کند که به نوشته «دانشجویان» بلافاصله یکی از طرفداران مشایی به وی پیشنهاد مناظره می‌دهد؛ اما صفار هرندی در پاسخ می‌گوید: «من با شما جوجه‌ها مناظره نمی‌کنم بروید بزرگتان را بیاورید.»

ابطحی: ولم کنید، اینجا مگر دادگاه است

اما محمد علی ابطحی که پس از آزادی از زندان در سکوت رسانه‌ای و همواره در سایه بسر برده نیز در نمایشگاه مطبوعات حاضر شده و در بازدید از غرفه مشرق با متصدیان این رسانه گفتگو کرده است.

به گزارش مشرق؛ آقای ابطحی در خصوص اصلاح‌طلبان گفته است که «اصلاح‌طلبان چه در انتخابات شرکت بکنند و چه شرکت نکنند نمی‌توان آنها را حذف کرد و امکان حذف اصلاح‌طلبی از بدنه جامعه وجود ندارد.»

وی سپس گفته است که «فکر نمی‌کنم هم اکنون و با شرایط فعلی امکان ورود به انتخابات برای اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد، البته ممکن است برخی از اصلاح‌طلبان این امکان را برای حضور در انتخابات داشته باشند.»

ابطحی در پایان نیز در پاسخ به این سوال که آیا واژه‌ی «فتنه» را قبول دارید یا خیر؟ گفته است «ولم کنید، مگر اینجا دادگاه است! من در این‌باره صحبت نمی‌کنم.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates