29.10.2011

حاشیه های حضور وزیر آموزش و پرورش در نمایشگاه مطبوعات: حاجی بابایی: به امر رهبر وزیر شده ام و جز ایشان کسی را نمی شناسم

عصرایران: حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که اگر اقای احمدی نژاد شما را برای ماموریت به سنگال بفرستند آیا به این سفر می روید اظهار داشت:ایشان هم همین موضع بنده را دارند ایشان مشکلی روی قضیه ندارند مگر می شود کسی داخل کشور باشد که با رهبر مشکل داشته باشد؟
وزیر آموزش و پرورش با حضور در غرفه یکی از سایت های اصولگرای منتقد دولت دهم (صراط نیوز) به سوالات خبرنگار این سایت جواب داد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که شایعه شده است شما قصد کاندیداتوری برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارید گفت: صد در صد دروغ است ـ خیالتان راحت . شخصی مثل من که نه حزب دارد نه گروه نمی تواند رئیس جمهور شود .

وی در ادامه افزود: من یک نفر را بیشتر نمی شناسم آن هم رهبری است و هیچکس را هم با ایشان عوض نمی کنم .

در این لحظه شخصی که ظاهرا از حامیان گروهک انحرافی بود و در زمان حضور حاجی بابایی در غرفه صراط وارد غرفه این پایگاه خبری شده بود با اعلام اینکه مگر شما وزیر آموزش و پرورش نیستید آیا قائل به جریان انحرافی هستید خواستار پاسخ حاجی بابایی شد که وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : بگذارید من صحبتهایم را بکنم.من در پیشانی مجلس بوده ام تفکر و اندیشه ی من کاملا مشخص و شفاف است زمان امام هم همینطور بوده یک قدم نه از رهبر جلوتر و نه عقب تر .

وزیر آموزش پرورش افزود: بنده امکان ندارد قدمی بردارم که در مخیله ام بگنجد که رهبر با این مخالف است.

حاجی بابایی اضافه کرد: من می خواهم به شما بگویم بنده نه وزرات و نه هیچ پستی را با نگاه رهبر صدسال هم عوض نمی کنم .

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا مدیران همدانی این وزارتخانه بیش از تعداد معمول هستند با بیان اینکه تعداد آنها حدود سه الی چهار نفر است افزود: اصلا من اعتقاد به این چیزها ندارم من آدمی که انتخاب می کنم اولا باید ولایی باشد ثانیا کار جناحی گروهی انجام ندهد. آنها هم کسانی هستند که 20 سال با ایشان کار آموزشی و تخصصی انجام داده ام یعنی آنها هم وارد هستند آدمهای متخصص هستند هیچ شائبه ای هم ندارند اهل هیچ چیزی هم نیستند نه اهل اقتصادند من به آدمای اهل مسائل اقتصادی و دنبال این حرفها اصلا ارزش نمی گذارم.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که طرح تحول آموزش و پرورش که هر وزیری می آید یک طرح میدهد و دوباره بعدی می آید و قبلی را قبول نمی کند شما به کجا رسانده اید؟

وزیرگفت: من طرح تحول را با قدرت جلو می برم. برای این طرح 5 سال قبل از اینکه من بیایم کار مطالعاتی انجام دادند وقتی من آمدم 6 ماه این طرح را در گروه شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کردیم بعد دادیم شورای عالی انقلاب فرهنگی. 6 ماه یک کمسیون 3 جانبه تشکیل شد از حوزه علمیه قم و کمسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش و 6 ماه روی آن کار کردند کسی هم کار کرد که مورد وثوق مقام معظم رهبری بود بعد از 8 ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث شد الان مصوبه قطعی شده است وتمام شد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد تاخیر حقوق حق التدریسی ها گفت؟ اصلا نداریم.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که اگر اقای احمدی نژاد شما را برای ماموریت به سنگال بفرستند آیا به این سفر می روید اظهار داشت:ایشان هم همین موضع بنده را دارند ایشان مشکلی روی قضیه ندارند مگر می شود کسی داخل کشور باشد که با رهبر مشکل داشته باشد؟

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که شما چند روز پیش فرمودید که من ناراحتم از اینکه رسانه ای شده ام ولی دوباره امروز تشریف آوردید و رسانه ای تر شدید افزود:من واقعا روحیه ام روحیه ی رسانه ای است شما مجلس هم اگر دقت بکنید من شاید بین همه نماینده ها بیشترین رابطه را با رسانه ها داشتم الان هم دوست دارم همینطور باشد ولی متاسفانه یک مسئول وقتی زیاد می آید توضیح می دهد و مطبوعاتی – خبری می شود یک شائبه ای پیش می آورند که آدم در مخیله ی خودش هم حتی نمی گنجد من این را اینطوری بررسی می کنم کسی در کشور بخواهد موفق عمل کند به نحوی می خواهند نگذارند کار بکند فقط من امروز نمی توانستم نیایم هم خبرگزاری ها هستند و هم خود ما خبرگزاری پانا را داریم و هم علاقه مند بودم که بیایم و از نزدیک یک سری به همه دوستان بزنم همه را هم خواستم سر بزنم چه آنهایی که نقاد دولت هستند و چه آنهایی که طرفدار دولت اند همه را خواستم بروم و با ایشان دوستانه صحبت بکنم واقعا اعتقادم این است که اگر می خواهیم مملکت را نجات بدهیم مثل آقا فکر کنیم نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد اینکه شما به احمدی نژاد در ولایتمداری چه نمره ای می دهید گفت: ببینید ایشان رئیس جمهورهستند. من به امر آقا امروز وزیر آقای احمدی نژاد هستم.

ما واقعا اعتقادمان بر این است که تبعیت از آقا نه یک کلمه جلو افتاد و نه یک کلمه عقب افتادن
این نکاتی که آقا می فرمایند عینا باید اجرا شود .

حاج بابایی در مورد اینکه آیا همه دولتمردان اینگونه عمل می کنند افزود:
من وظیفه خودم را انجام می دهم آقای احمدی نژاد هم الان به عنوان رئیس جمهور خدمت آقا هم که می رسیم ایشان می گویند تمام توانتان را به کار بگیرید کار کنید بهتر از قبل کار بکنید باعث نشود که خدایی نکرده کوچکترین خدشه ای در کارها به وجود بیاید اینها دارد انجام می شود و واقعا اعتقاد بر این است بالاخره همه ی ماها در مسیر خودمان که حرکت می کنیم یک کم و زیادی داریم.

بنابراین باید سمتی حرکت بکنیم که اگر واقعا می خواهیم همان اعتقاد رهبری را برویم یک نحوی حرکت بکنیم که مسیرمان مسیر تعالی کشور باشد و مسیرمان خدایی نکرده تخریب نباشد به هر شکلش در کشور آقا بالاخره میزان ماست وقتی که مطلبی را می فرمایند طبق آن میزان حرکت بکنیم برنامه ای رو آقا زوم کرد باید حرکت کنیم واگر آقا کوتاه آمد باید کوتاه بیایم اگر فریاد زد باید فریاد بزنیم .

در این لحظه حاجی بابایی در پاسخ به این گفته خبرنگار صراط که رهبر معظم انقلاب بر مسئله بیداری اسلامی تاکید دارند اما آقای احمدی نژاد از آن به بیداری انسانی یاد می کنند گفت:

ما بیداری اسلامی داریم و آنچه که در کشورهای منطقه دارد اتفاق می افتد نتیجه ی انقلاب اسلامی ما و رهبری آقاست .

لدا شکی در اسلامی بودنش نیست. نمی شود بگوییم انسانی با اسلام مخالف است ولی این حرکت نشات گرفته از انقلاب ایران است از اسلام از خون شهیدان در اینکه آقای احمدی نژاد شجاعانه سیاست خارجه را از انفعال به فعال کشاند هیچ کس نمی تواند شک کند. اصلا مگر می شود بگوییم که نظام از احمدی نژاد جداست . مگر نظام دیدگاهش در طول این چند سال عوض شده است؟

در پایان و در حالی که وزیر آموزش و پرورش در حال خروج از غرفه صراط بود حامیان گروهک انحرافی سوالاتی را از وی پرسیدند و برخی از افراد حاضر در نمایشگاه مطبوعات به حاجی بابایی توصیه کردند با توجه به اعلام مواضع صورت گرفته در غرفه صراط سعی کنید به ماموریت سنگال نروید .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates