30.10.2011

کنایه معنادار احمدی‌نژاد به علی خامنه‌ای: اجرای عدالت بدون حاکم عادل ممکن نیست

دیگربان: محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت دهم که شش سال پیش با شعار اجرای «عدالت» در جمهوری اسلامی به قدرت رسید٬ عاقبت اعلام کرد: «اجرای عدالت بدون حاکم عادل ممکن نیست.»

به گزارش روز شنبه (هفتم آبان) خبرگزاری ایسنا٬ آقای احمدی‌نژاد این مطلب را طی سخنانی در پنجمین جشنواره بین‌المللی فارابی بیان کرده است.

وی گفته است: «باید بدانیم که اجرای عدالت بدون حاکمیت یک حاکم عادل امکان‌پذیر نخواهد بود، حاکمی که در درون خود به عدالت رسیده باشد، همانا انسان کامل است.»

رئیس دولت دهم در بخش دیگری از اظهارات خود گفته که «علوم انسانی، شرقی و غربی ندارد، هر انسانی به نسبتی که از قید و بند‌ها آزاد شود، بزرگ و خدایی می‌شود.»

احمدی‌نژاد در شرایطی می‌گوید به تقسیم‌بندی علوم انسانی غربی و شرقی اعتقادی ندارد که تابستان سال ۱۳۸۸ علی خامنه‌ای از تدریس آنچه علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها نامید٬ انتقاد کرده بود.

خامنه‌ای به مقام‌ها و مسئولان آموزش عالی دستور داده بود در سرفصل‌های دروس علوم انسانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تجدید‌نظر کنند.

احمدی‌نژاد که از سال ۱۳۸۴ با شعار اجرای «عدالت» به قدرت رسیده است٬ در ششمین سال ریاست بر قوه مجریه نه‌ تنها گفته که اجرای عدالت بدون حاکم عادل امکان‌پذیر نیست٬ بلکه مواضعی خلاف مواضع خامنه‌ای اتخاذ کرده است.

در ساختار نظام سیاسی جمهوری اسلامی٬ علی خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه تنها حاکم مطلق نظام شناحته می‌شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates