31.10.2011

مداخلۀ نظامی بین المللی رژیم دمشق را تهدید می کند

رادیوفرانسه: اتحادیه عرب به بشار اسد هشدار داده است که اگر میانجیگری این اتحادیه برای خاتمه دادن به خشونت های سوریه با شکست روبرو شود، مداخلۀ نظامی بین المللی در ابن کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اتحادیه عرب به بشار اسد هشدار داده است که اگر میانجیگری این اتحادیه برای خاتمه دادن به خشونت های سوریه با شکست روبرو شود، مداخلۀ نظامی بین المللی در این کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود. امروز یک هیئت از نمایندگان اتحادیه عرب به سرپرستی وزیر امور خارجۀ قطر با نمایندگان رژیم سوریه در دوحه ملاقات می کنند. در این ملاقات نمایندگان سوری باید پاسخی روشن به پیشنهاد اتحادیه عرب برای خاتمه دادن به خشونت های سوریه ارایه کنند. روزنامۀ کویتی القبس به نقل از منابع بسیار آگاه نوشت که نمایندگان اتحادیه عرب بی پرده به رهبران دمشق گفته اند که اگر تلاش میانجیگرانۀ اتحادیه عرب برای پایان دادن به بحران سوریه به نتیجه نرسد مداخلۀ نظامی در این کشور اجتناب ناپذیر خواهد بود.
ساعاتی پیش از ملاقات رهبران سوریه و نمایندگان اتحادیه عرب، بشار اسد در مصاحبه ای با نشریه انگلیسی “ساندی تلگراف” به کشورهای غربی هشدار داد که در صورت مداخلۀ نظامی در سوریه زمین لرزه ای در کل منطقه ایجاد خواهند کرد و ای بسا نه با یک افغانستان جدید بلکه با دهها افغانستان دیگر روبرو شوند. رییس جمهوری سوریه بعید ندانست که در هفته های آینده کشورهای غربی بخواهند فشارهایشان را بر رهبران دمشق افزایش دهند. او خطاب به این کشورها گفت : سوریه اکنون به کانون زمین لرزه در کل منطقه تبدیل شده و اگر بخواهید با آن بازی کنید آتش بزرگی را در کل منطقۀ خاورمیانه شعله ور خواهید ساخت.
از آغاز ناآرامی های سوریه در پانزدهم مارس گذشته تاکنون بیش از سه هزار نفر از مردم این کشور جان خود را در نتیجۀ خشونت های رژیم دمشق از دست داده اند. در پی این خشونت های مهارگسیخته، تظاهرات مسالمت آمیز مردم معترض نیز بیش از پیش سمت و سویی نظامی به خود می گیرد. روز به روز بر شمار سربازانی که با سلاح هایشان برای پیوستن به مردم از پادگان ها می گریزند افزوده می شود. در بیست و چهار ساعت گذشته در نتیجۀ درگیری های نظامی میان نیروهای دولتی و نظامیان پیوسته به صفوف معترضان دست کم 47 نظامی دولتی کشته شدند.
در این حال، تانک های رژیم بشار اسد محلات قدیمی شهر حمص را هدف حملات خونین خود قرار داده اند. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل دیروز شنبه خواستار توقف عملیات نظامی ارتش سوریه علیه مردم غیرنظامی این کشور شد. اتحادیه عرب نیر در پیامی به بشار اسد انزجار خود را از کشته شدن غیرنظامیان در سوریه اعلام و همزمان ابراز امیدواری کرده که رژیم بشار اسد تدابیر لازم را برای صیانت از جان غیرنظامیان اتخاذ کند.
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با نخست وزیر قطر به همراه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب

26 اکتبر- عکس رویترز برگرفته از خبرگزاری ملی سوریه
اتحادیه عرب از بشار اسد خواست تا به خونریزی ها پایان دهد [1]

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates