03.11.2011

باز هم جرس، باز هم سانسور! این دفعه نوبت سانسور نامه نوری‌زاد است

خودنویس: سایت جرس، سایتی که از بدو تولدش تا به امروز تا توانسته خودی و ناخودی کرده و بذر نفاق پراکنده، امروز هم قسمت‌هایی از نامه نوری‌زاد که در آن به محمد خاتمی تاخته شده را، با کمال […] از اصل این نامه سانسور می‌کند!

این نامه در سایت خود محمد نوری‌زاد آمده و شما می‌توانید آن را با ورژنی که سایت جرس منتشر کرده مقایسه کنید!

در ورژنی که سایت جرس درج کرده، از جمله حرف‌های صریح نوری‌زاد در خصوص زبونی و ترس محمد خاتمی سانسور شده است!

یکی از قسمت‌های این نامه که در جرس سانسور شده است:

۱۹) یک روز درهمین نزدیکی ها، هفت پرسشِ صریحِ خود را برای جناب سید محمد خاتمی فرستادم تا بدانها پاسخ بگوید. پاسخ نگفت. شخصا به دیدارایشان رفتم. وی درهمان ابتدای سخن، قاطعانه گفت : ” آقای نوری زاد، من به سئوال های شما جواب نمی‌دهم”. از او رنجیدم اما در دل به وی حق دادم. چرا که هریک از ما ظرفیتی برای شنودنِ فحش های رکیک مخالفان خود داریم. من آن روز باور کردم که ظرف صبوری آقای خاتمی از فحش های امثالِ آقای حسین شریعتمداری لبریز است و وی تحمل هجمه های تازه تری را ندارد. درعین حال که خودِ آقای خاتمی قبول داشت پرسش های توفانی تری درمیان مردم دهان به دهان می شود و بی پاسخ نهادنِ آنها چاره ی پرکردنِ گودالِ عمیقِ نفرتِ مردمان نیست. من آن پرسش های هفتگانه را به زودی منتشر خواهم کرد تا هم شجاعت آقای خاتمی برای ما و شما بازتعریف شود و همه بدانند ترس از سایه ی ماموران اطلاعاتی چه به روز بزرگان ما آورده است.

—–

بنده این نوشته را در کنار فرستادن برای سایت خودنویس، برای سایت جرس هم میفرستم، تا رعایت انصاف بشود و سایت جرس هم فرصت پاسخگویی و اصلاح این رویه […] سانسور کردن خود را داشته باشد!

لازم به تذکر است که این سایت (جرس) از چند روز پیش ادعا می‌کند که مشکلات مادی دارد واز ملت برای ادامه «حیات» خود کمک می‌خواهد!

بنده قبلا هم به این سایت، کارمندان آن و سیاست‌های آن اعتراض کرده‌ام و امروز هم از مسوولینش می‌پرسم که:

اولا این مسائل مادی تا چه حد در بروز و تداوم این سیاست‌های سانسور و مبارزه با آزادی جرس موثر بوده و هست؟

دوما، ملت ایران چه دلیلی دارد که به این سایتی که حتی به نوشته محمد نوری‌زاد رحم نمی‌کند، نتنها اعتماد داشته باشند، بلکه کمک مالی هم بکنند؟

لازم بتذکر است که از دید بنده و امثال بنده آقای نوری‌زاد از قبیله «خودشانی‌ها» بشمار می‌رود و نمک پرورده همین نظام ولایی است! البته این نظر صریح و شخصی بنده است که کسی را که سال‌ها برای این نظام فیلم ساخته را یکشبه از قبیله ایرانیان بشمار نمی‌آورم، اما اشاره من در اینجا به سیاست‌های اسلامیست‌ها و بلندگوهای آنهاست که حتی به «خودشانی‌ها» هم رحم نمی‌کنند، چه برسد به آزادیخواهانی که ۳۳ سال اخیر را نه در رکاب ولایت، بلکه در زندان و یا در غربت بسر برده‌اند!

ما ایرانیانی که اعمال سایت جرس را دنبال می‌کنیم و تقاضای کمک مالی و دیگر ادعا‌های این سایت را خوانده‌ایم، منتظر پاسخگویی جرس هستیم! هرچند که تجربه مان به ما می‌گوید که احتمال پاسخگویی جرس هم خیلی بیشتر از احتمال پاسخگویی علی خامنه‌ای نیست، اما دست کم آن یکی مدت‌هاست که گدایی را ترک کرده و از این لحاظ یک قدم جلو است.

لینک نامه نهم نوریزاد در سایت خود او

لینک نامه در جرس

————-

مطالب بلاگستان و کلیه مطالب رسیده از اعضا، معرف دیدگاه شخصی نویسندگان است نه سایت خودنویس.

توضیح خودنویس: پس از انتشار مطلب آقای فریدونی، دوستان جرس اقدام به اصلاح نامه‌ مذکور کرده‌اند که فایل پی‌دی‌اف دوم مربوط به صفحه جدید است.

مطلب سایت جرس پیش از اصلاح.

Nourizadletter_395361247.pdf
jaras2_189856156.pdf

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates