08.11.2011

نامه گروهی از دانشجویان ایرانی به باراک اوباما

بی‌بی‌سی: نوزده فعال فعلی و سابق دانشجویی ایران، هم‌زمان با سی و دومین سالروز گروگان گیری کارمندان سفارت آمریکا در تهران در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار “پایان سیاست نرمش و مماشات” این کشور در مقابل حکومت جمهوری اسلامی ایران شدند.

امضا کنندگان این نامه با اشاره به نامه‌ دیگری که در سال گذشته به همین مناسبت منتشر کردند، خواستار اتخاذ تحریم‌های هدفمند “علیه سران جمهوری اسلامی و سرکوب‌گران و ناقضان حقوق بشر”شده و از رئیس جمهور آمریکا خواستند که “در کنار مردم ایران بایستد.”

این فعالان دانشجویی در بخشی از نامه به وضعیت سوریه نیز اشاره کرده و خطاب به آقای اوباما نوشتند:”برادران و خواهران سوری ما از شما خواسته‌اند تا از آنان حمایت کنید و با ایجاد منطقه پرواز ممنوع از کشتار بیشتر آنان توسط دیکتاتور سوریه جلوگیری کنید. تا بدین لحظه نیز این همه کوتاهی از سوی دولت آمریکا در قبال جان مردم سوریه پذیرفتنی نیست. توصیه ما به شما آن است که به مماشات با حکومت دمشق پایان دهید. نظیر اشتباهی را که در طول جنبش سبز مرتکب شدید مرتکب نشوید و در کنار مردم سوریه بایستید و در این راه به زیاده‌خواهی‌های دو دولت‌ عمده‌ی حامی دیکتاتور -روسیه و چین- توجهی نکنید.”

در ادامه این نامه همچنین آمده است: “شما علاوه بر رییس جمهور قدرتمند‌ترین کشور دنیا، برنده جایزه صلح نوبل نیز هستید و این مسوولیت اخلاقی شما را در جهت برقراری صلح و حفاظت از جان انسان‌ها دو چندان می‌کند. ما در نامه سال پیش خود از شما خواستیم پیگیر مسأله نقض حقوق بشر به ویژه در مورد دانشجویان ایرانی باشید. سه کوهنورد آمریکایی که خود مدتی گروگان نظام جمهوری اسلامی بودند، در کنار بسیاری از فعالان دانشجویی ایرانی می‌توانند شهادت بدهند که چه بر سر دانشجویان و فعالان جامعه مدنی ایران در زندان‌ها می‌آید.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates