12.11.2011

بنیاد مستضعفان: از تفحص مجلس خبری نیست

دیگربان: بنیاد مستضعفان٬ با رد خبر مقداد نجف‌نژاد نماینده‌ مجلس مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن طرح تحقیق و تفحص از این بنیاد٬ وی را به فساد اقتصادی متهم کرد.

آقای نجف‌نژاد روز پنجشنبه (۱۹ آبان) گفته بود مجلس طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان یکی از عظیم‌ترین بنیاد‌های اقتصادی زیر نظر علی خامنه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

این نماینده٬ «مشکوک بودن برخی معاملات بنیاد مستضعفان»، «عدم تکریم ارباب رجوع»، «تاخیر بنیاد در بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی»، «حیف و میل بیت‌المال» و «تاخیر بنیاد در احداث جاده تهران- شمال» را از جمله محورهای طرح تحقیق و تفحص اعلام کرده بود.

به گزارش سایت محافظه‌کار «جهان‌نیوز»٬ بنیاد مستضعفان در واکنش به گفته‌های نجف‌نژاد روز جمعه (۲۰ آبان) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ‌ «طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان در کار نیست و مسئله مربوط به مشکل شخصی نجف‌نژاد بوده است.»

این بنیاد در اطلاعیه خود نوشته مقداد نجف‌نژاد «به بهانه احداث مؤسسه فرهنگی خانه جوان بابلسر٬ هشت هکتار از مرغوب‌ترین زمین‌های بنیاد مستضعفان را در اختیار گرفته و پس از تفکیک به فروش رسانده است.»

آن‌طور که در اطلاعیه این بنیاد آمده است٬ نجف‌نژاد ۸۰ هزار متر از زمین‌های مرغوب این بنیاد را تنها به «قیمت ۵۰ میلیون تومان» خریداری کرده بود که پس از مشخص شدن «تخلف» وی٬ شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بابلسر حکم استرداد زمین‌ها را به بنیاد مستضعفان صادر کرد.

بنیاد مستضعفان در اسفند سال ۱۳۵۷ خورشیدی با اموال مصادره شده خانواده محمدرضا پهلوی شاه سابق ایران، وابستگان آن‌ها و برخی کارخانه‌داران و بازرگانان ایران، به حکم آیت‌الله خمینی با هدف کمک به فقرا و نیازمندان تاسیس شد.

این بنیاد به ظاهر موسسه‌ای عمومی است که دولت و حتی مجلس حق دخالت در امور و تفحص از آن را ندارند و مانند موسساتی چون کمیته امداد امام خمینی و بنیاد شهید زیر نظر خامنه‌ای اداره می‌شود.

نهادهای اقتصادی بزرگی مانند آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان و جانبازان و نیز سازمان اوقاف و امور خیریه که از پرداخت مالیات و حسابرسی دولت و مجلس نیز معافند، فعالیت‌های اقتصادی خود را زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی انجام می‌دهند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates