13.11.2011

جزئیات نامه خصوصی سارکوزی به نتانیاهو در خصوص برنامه هسته ای ایران

رادیوفرانسه: نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، به تازگی نامه ای «خصوصی» خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ارسال کرده است. وی در این نامه بر «همکاری نزدیک میان دو دولت» در زمینه جلوگیری از برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.

نامه نیکلاسارکوزی در حالی انتشار می یابد که چندی پیش وی در یک مکالمه خصوصی با رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، در جریان نشست گروه “جی 20 “*، نخست وزیر اسرائیل را «دروغگو» خوانده بود.
به گزارش روزنامه “یدیعوت آحارونوت” رئیس جمهوری فرانسه در این نامه که خارج از چارچوب مکاتبات دیپلماتیک معمول نوشته شده، متذکر شده است که کشورش در جهت تحریم های شدیدتر علیه برنامه هسته ای ایران تلاش می کند.
کاخ ریاست جمهوری فرانسه “الیزه” این نامه را تائید کرده است اما در خصوص محتوای نامه، اطلاعاتی را منتشر نکرده است.
روزنامه “یدیعوت آحارنوت” که مطالبی از این نامه را منتشر ساخته است، می نویسد: نیکلا سارکوزی در نامه فوق به دولت اسرائیل قول داده است در صورت عدم همکاری جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، دولت فرانسه برای تصویب تحریم های شدیدتر گام خواهد برداشت.
بدنبال انتشار گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی، دولت فرانسه بر اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر علیه ایران تأکید دارد.
در نامه نیکلا سارکوزی که توسط سفیر فرانسه در تل آویو تسلیم نخست وزیر اسرائیل شده، آمده است که موجودیت کشور اسرائیل را یک ایران اتمی به مخاطره می اندازد، از این رو در روزهای پیش رو، فرانسه و اسرائیل روابط بسیار نزدیکی را با یکدیگر خواهند داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates