16.11.2011

خبرگزاری کره‌جنوبی: «هم‌اکنون متخصصان هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی در ایران هستند»

خودنویس: خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی خبر داده که هم‌اکنون چندین متخصص هسته‌ای و موشكی كره شمالی در ۱۰ مركز هسته‌ای و نظامی ایران حضور دارند و جمهوری اسلامی را برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی یاری می‌رسانند.

«یونهاپ»، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از یک منبع اطلاعاتی کره جنوبی داده است که هم‌اکنون «صدها» دانشمند و متخصص هسته‌ای و موشکی كره شمالی در ۱۰ مركز هسته‌ای و تحقیقات نظامی ایران، از جمله در سایت‌های هسته‌ای قم و نطنز حضور دارند و مشغول همكاری با همتایان ایرانی خود هستند.

این خبرگزاری گفته است که متخصصان کره‌شمالی از طریق كشورهای ثالث به ایران می‌روند و پس از انجام ماموریت خود كه در قالب دوره های ۳ تا ۶ ماهه است از همین طریق به كره شمالی باز می‌گردند.

كره جنوبی اعلام کرده است که سئول با دقت تحولات و ارتباطات ایران و كره شمالی را در زمینه‌های هسته‌ای و فناوری‌های تسلیحاتی زیر نظر دارد.

این خبر در حالی منتشر شده است که اخیرا چند رسانه غربی نیز به نقل از برخی از دیپلمات‌های حاضر در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خبر داده بودند كه دو كشور یا سازمان در برنامه‌های هسته‌ای ایران به این كشور كمك می‌كنند؛ این دیپلمات‌ها، این دو كشور احتمالی را كره شمالی و پاكستان معرفی كرده بودند.

چندی پیش نیز خبرهایی راجع به حضور متخصصان اتمی ارمنستان در ایران منتشر شده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates