18.11.2011

محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج مستضعفین: اسرائیل بارها قصد داشت تهرانی‌مقدم را ترور کند

دیگربان: محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج مستضعفین می‌گوید ایران پیش از کشته شدن حسن تهرانی‌مقدم پدر برنامه‌های موشکی ایران٬ چند «گروه ترور» اسرائیلی که هدف آن‌ها ترور این مقام سپاه بود منهدم کرده بود.

حسن تهرانی مقدم که از وی با عنوان «پدر برنامه‌های موشکی ایران» یاد می‌شود٬ شنبه هفته جاری بر اثر انفجار زاغه مهمات سپاه به همراه دست‌کم ۳۵ نیروی این سازمان جان خود را از دست داد.

سپاه پاسداران و مقام‌های ایران می‌گویند این انفجار بر اثر خرابکاری نبوده است٬ اما رسانه‌های خارجی از دست داشتن اسرائیل در این انفجار مهیب خبر داده‌اند.

به گزارش روز پنجشنبه (۲۶ آبان) خبرگزاری فارس٬ آقای نفدی گفته که اسرائیل در نیرو‌های نظامی ایران «نفوذی» ندارد و «در حد و اندازه‌ای نیست که بتواند چنین غلط‌هایی {خرابکاری} انجام دهد.»

این فرمانده بسیج افزوده است: «اگر در آن حادثه {زاغه مهمات} عاملی از جانب آن‌ها {اسرائیل} حضور داشت، این اقدام را یک روز دیر‌تر انجام می‌داد زیرا شخصیت‌های مهمتری قرار بود در آنجا حاضر شوند.»

نقدی البته نگفته که این مقام‌های نظامی یک روز پس از این انفجار برای بازدید از محل حادثه به این پادگان رفته‌اند تا احتمالا از نزدیک دلایل این انفجار را بررسی کنند.

پس از وقوع انفجار یادشده، گروهی از فرماندهان سابق سپاه به طور تلویحی از «خرابکاری دشمنان» جمهوری اسلامی با عنوان مهم‌ترین علت این انفجار یاد کرده‌اند.

مسعود جزایری٬ حسین علایی٬ محمدباقر قالیباف٬ علی لاریجانی و اسماعیل کوثری از جمله مقام‌هایی هستند که در روز‌های اخیر اشارات کوتاهی به این مسئله کرده‌اند.

سایت امنیتی «ندای انقلاب» نیز با انتشار یادداشتی نوشته است: «یک درصد اگر فرض کنیم که این حادثه ناشی از خرابکاری تروریست‌های بین‌المللی بوده، اسرائیل باید هر لحظه منتظر شنیدن صدای انفجار باشد.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates