22.11.2011

تنش‌ها میان قوه قضائیه و دولت بالا گرفت: هشدار متقابل دادستانی و استانداری به یکدیگر

دیگربان: تنش میان دولت محمود احمدی‌نژاد و قوه قضائیه به ریاست صادق لاریجانی پس از درگیری صبح روز دوشنبه (۳۰ آبان) در روزنامه ایران، با تهدید و هشدار‌های متقابل دادستان و استانداری تهران افزایش یافت.

در جریان تلاش نافرجام ماموران امنیتی برای بازداشت علی‌اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی‌نژاد٬ درگیری‌هایی میان کارکنان موسسه ایران و نیرو‌های دادستانی روی داد که منجر به بازداشت ۴۰ نفر و شلیک گاز اشک‌آور شد.

اجرای حکم بازداشت جوانفکر با رایزنی محمود احمدی‌نژاد متوقف شده و تعداد بسیاری از بازداشت‌شدگان نیز آزاد شده‌اند٬ اما حملات لفظی دولتی‌ها با مقام‌های قضایی شدت یافته است.

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران با انتقاد از مقاومت جوانفکر مقابل نیرو‌های دادستانی، به تیم احمدی‌نژاد نسبت به تکرار اعتراضات و اظهارات مشابه هشدار داده است.

مرتضی تمدن٬ استاندار تهران نیز پس از بازدید از موسسه ایران اعلام کرده «با حمله‌کنندگان به روزنامه ایران برخورد قاطع می‌شود.»

آقای تمدن افزوده است: «آنچه که در روزنامه ایران رخ داده، حادثه بسیار ناگواری است و آنچه که در اینجا صورت گرفته به هیچ وجه قابل توجیه نیست.»

دور تازه تنش‌ها میان دولت و قوه قضائیه پس از آنکه جوانفکر در گفتگو با روزنامه «اعتماد» انتقاد‌های تندی متوجه این قوه کرد و از غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور خواست سکوت کند٬ آغاز شده است.

قوه قضائیه در واکنش به این اظهارات٬ روزنامه «اعتماد» را توقیف و جوانفکر را به خاطر محتوای ویژه‌نامه جنجالی «خاتون» به یک سال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

جوانفکر نیز در پاسخ به این اقدام قوه قضائیه در یک نشست مطبوعاتی٬ اظهارات خود را تکرار کرد که نیروهای امنیتی پس از پایان این نشست تلاش کردند وی را بازداشت کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates