24.11.2011

فرمانده کل سپاه: چفیه خامنه‌ای برای مبارزه با اصلاح‌طلبان است

خودنویس: فرمانده کل سپاه در سخنان مبسوطی به رویدادهای سیاسی پرداخته است: «دوران سیاه اصلاحات، انقلاب فرهنگی و معضلی به نام علوم انسانی، درگیر بودن نیروی قدس با ایالات متحده آمریکا در عراق، و سه مرحله مهم تاریخ جمهوری اسلامی» از جمله موضوعاتی است که سردار جعفری به آن پرداخته است.

محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران گفت علی خامنه‌ای برای ایستادگی در مقابل اصلاح‌طلبان در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی٬ از «چفیه» با عنوان نماد مبارزه استفاده کرد.

پیشتر نیز برخی نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی گفته بودند که خامنه‌ای برای مبارزه با «استکبار، غرب، و به خصوص آمریکا» انگشترهای ویژه‌ای دارد که در هر دوره از یکی از آنها استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه امروز در همایش «سال‌روز تشکیل بسیج دانشجویی» تاریخ جمهوری اسلامی را به سه دوره تقسیم کرد و از هشت سال ریاست جمهوری خاتمی با عنوان «دوران سیاه اصلاحات» یاد کرد.

چفیه علی خامنه‌ای، نماد مبارزه با اصلاحات بود

فرمانده کل سپاه جمهوری اسلامی را به سه مقطع تقسیم کرد. به گفته‌ی جعفری مرحله اولیه تا پایان جنگ هشت ساله، مرحله ثانویه که پس از جنگ آغاز شد و تا شروع دوره اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ادامه داشت و مرحله سوم که بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد تاکنون ادامه دارد.

وی «حذف ملی‌گراها، تسخیر لانه‌ جاسوسی، اخراج مجاهدین از کشور و شکست لیبرالیسم و جنگ هشت ساله» را از اقداماتی خواند که در مقطع اول انقلاب رخ داد.

جعفری در ادامه مقطع دوم انقلاب گفت: «این مقطع که حدود ۱۵ سال طول کشید، انقلاب یا متوقف بود یا حرکتی به کندی و یا حتی رو به پایین داشت و تقریبا نصف عمر انقلاب در حال درجا زدن، توقف یا خروج از مسیر علی‌رغم تذکرات مکرر رهبری بود».

فرمانده سپاه با اشاره به ریاست جمهوری خاتمی و دوران اصلاحات که به گفته‌ی وی در مقطع دوم انقلاب اتفاق افتاد افزود: «در دوران سیاه اصلاحات رسما اعلام کردند که انقلاب اسلامی متوقف شده است٬ اما فقط خامنه‌ای در آن مرحله ایستادگی کرد و چفیه را به معنای مبارزه بر گردن انداخت.»

جعفری در ادامه در تشریح مقطع سوم اضافه کرد: «در مقطع سوم انقلاب ارزش‌های انقلاب توسط مردم و مسوولان مجددا احیاء شد».

باور کنید انفجار کار دشمن نبود!

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انفجار در پادگان امیرالمونین ملارد پرداخت و گفت این انفجار کار دشمن نبود.

این در حالی است که برخی فرماندهان سابق نظامی از جمله قالیباف و علایی پیشتر با انتشار یادداشت‌های کنایه‌داری تلویحا بر دست داشتن «دشمن» در این انفجار تاکید کرده بودند.

جعفری در ادامه سخنان خود به حسن تهرانی مقدم که در این انفجار کشته شد پرداخت و گفت وی در حال تحقیق روی یک فن‌آوری بود: «هنوز نمی‌توانیم جزییات این فناوری را اعلام کنیم. [اما] نتیجه این تلاش‌ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد، اما باید بدانید که حادثه‌ای که اتفاق افتاد تنها به خاطر مسائل طبیعی بود و دشمن هیچ دخالتی در آن نداشت و این‌که اسراییل که می‌خواست این مساله را به نفع خود تمام کند جرات انجام چنین کارهایی را ندارد.»

نیروی قدس در عراق با آمریکا می‌جنگید

فرمانده کل سپاه برای نخستین بار اذعان کرد که نیروی قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران) در عراق با آمریکا درگیر بوده است.

وی با حمله به آمریکا گفت: «آمریکا بدون هیچ دستاوردی عراق را ترک می‌کند.. در افغانستان هم آن‌ها چیزی به دست نخواهند آورد و هدف آن‌ها از حضور در این کشورها تنها متوقف ساختن، به انحراف کشیدن یا منفعل کردن انقلاب بود.

جعفری افزود: «در عراق فقط نیروی قدس درگیر بود.. آمریکایی‌ها هر اقدامی انجام داده‌اند اما در نهایت شکست خورده‌اند.. و شکست امروز آمریکا در عراق نیز حاصل جنگ سخت نرمی بود که در حوزه‌ سیاسی بین ایران و آمریکا در عراق صورت گرفت و آمریکایی‌ها از حاج قاسم سلیمانی ضربه خوردند.»

این علوم انسانی لعنتی

فرمانده کل سپاه در یخش پایانی سخنان خود با حمله به علوم انسانی گفت «من در سال ۵۸ در همین دانشگاه تهران به خاطر انقلاب فرهنگی و چرندیاتی که به خرد دانشجویان داده می‌شد می‌خواستیم دانشگاه را ببندیم و بستیم.»

محمد علی جعفری افزود: «یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که در علوم انسانی هیچ کاری صورت نگرفته است. برای ایجاد تحول در علوم انسانی دانشجویان خود باید شروع کنند.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates