25.11.2011

مطهری خطاب به جوانفکر و کارکنان روزنامه ایران: سرکوب‌ها را محکوم می‌کردید٬ بلا سرتان نمی‌آمد

دیگربان: علی مطهری٬ نماینده مجلس گفته که اگر علی‌اکبر جوانفکر و همکارانش به برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات اعتراض می‌کردند «این بلا به سرشان نمی‌آمد.»

منظور آقای مطهری درگیری‌های دوشنبه هفته جاری در موسسه ایران بین نیرو‌های دادستانی و کارکنان این موسسه است که با شلیک گاز اشک‌آور٬ بازداشت ۳۷ تن و توقف اجرای حکم بازداشت جوانفکر پایان یافت.

علی مطهری روز پنجشنبه (سوم آذر) در گفتگو با سایت محافظه‌کار «تابناک» گفته که «خشونت در برابر مقاومت مدیر مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی و بازداشت آنها٬ روش درستی» نبود.

وی در ادامه افزوده است: «ما برخی نظریات آقای جوانفکر را نمی‌پذیریم، ولی راضی نیستیم با امثال وی هر گونه رفتاری شود؛ سکوت در این مواقع درست نیست.»

این نماینده مجلس از قوه قضائیه و نیروی انتظامی خواسته در برابر حوادث موسسه ایران «پاسخگو» باشند.

خشونت نیرو‌های دادستانی و پلیس با کارکنان موسسه ایران که به گفته محافظه‌کاران «در سرکوب‌های سال ۸۸ نقش داشته‌اند» با انتقاد‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

محافظه‌کاران حامی محمود احمدی‌نژاد نیز ادعا کرده‌اند علی خامنه‌ای از این درگیری‌ها «دل‌خور» شده و به مقام‌های قضائی تذکر داده است.

برخی روزنامه‌نگاران فعلی و سابق روزنامه ایران نیز با انتشار یادداشت‌هایی، حوادث رخ داده در این موسسه را «فاجعه» خوانده و آن را با حمله لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران برابر دانسته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates