26.11.2011

سایت محسن رضایی: احمد، عارفی بود که با شکنجه مجبور به مصاحبه شد

خودنویس: پس از درگذشت فرزند محسن رضایی؛ وب‌سایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به تحلیل زندگی احمد رضایی پرداخته و با ذکر خاطراتی از او نوشته است که احمد «همواره یاد خدا بود» و پناهنده شدن وی به آمریکا و مصاحبه علیه جمهوری اسلامی نیز با فشار پلیس فدرال آمریکا بوده است.

پس از مرگ مشکوک احمد رضایی، پدر وی در پایگاه اطلاع‌رسانی خود مطلبی در تطهیر فرزندش منتشر کرده است.

به گزارش وب‌سایت محسن رضایی؛ این یادداشت به نوعی تنظیم شده که احمد رضایی را به عنوان فردی بسیار مسلمان، خداجو، عارف و… نشان می‌دهد که اسیر توطئه‌های آمریکا شده و «مجبور» به مصاحبه علیه جمهوری اسلامی شده است.

احمد رضایی که ۲۲ آبان‌ماه در دوبی به طرز «مشکوکی» درگذشت در سال ۱۳۷۷ به دوبی رفت و از آنجا به ایالات متحده آمریکا پناهنده شد و با انجام مصاحبه‌هایی علیه جمهوری اسلامی، جنجال بسیاری آفرید.

وی در یکی از گفتگوهای خود اظهار داشته بود که قتل‌های زنجیره‌ای سال ۷۷ در دفتر رهبر ایران طراحی شده و با همکاری اکبر هاشمی رفسنجانی انجام شده بود.

حال اما آقای محسن رضایی می‌گوید که فرزندش را با وعده «تحصیل و کار در ناسا» فریب داده و پس از ورود وی به آمریکا، او را تحت بازجویی و آزار قرار می‌دهند و در نهایت احمد رضایی مجبور به مصاحبه علیه مقامات جمهوری اسلامی می‌شود.

در قسمتی از این یادداشت آمده است: «احمد برای امرار معاش و گذراندن زندگی مدتی در رستوران‌های آمریکا کار می‌کرد.. [وی] از طرف پلیس فدرال امریکا (F.B.I) احضار و تحت بازجویی قرار می‌گیرد. پلیس پس از انگشت‌نگاری احمد به او می‌گوید که اطلاعات آنها حاکی از آن است که شما از سوی پدرت محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران برای اقدامات خرابکارانه به آمریکا آمده‌ای. او را تحت فشار قرار می‌دهند… شرایط سختی برای احمد رقم می‌خورد در بلاتکلیفی و ابهام قرار می‌گیرد. تا اینکه کسانی با او تماس گرفته و تنها راه نجاتش از بلاتکلیفی را مصاحبه علیه نظام جمهوری اسلامی با رسانههای خارجی می‌دانند.»

در بخش دیگری از این یادداشت احمد رضایی همچون یک عارف و خداشناس واقعی معرفی شده است: «حتی در هنگام خواب قرآن را بالای سرش می‌گذاشت. بخش اعظمی از آیات قرآن را حفظ بود. در هر موضوعی که بحث می‌کرد به آیه‌ای از قرآن استناد میکرد. در طول عمر کوتاه خود سه بار به خانه خدا مشرف شد. در جریان یکی از سفرهایش به مکه آقای نجفی از مداحان قدیم تهران با احمد هم‌سفر بود و نقل میکند در خانه خدا و مدینه آن قدر نماز امام زمان را به صورت مستمر می‌خواند که ما شگفت زده شدیم. وقتی احمد تازه دیپلم گرفته بود بارها نزد مرحوم آیت الله آقای بهاءالدینی عارف بزرگ در شهر قم می‌رفت..»

به نظر می‌رسد این یادداشت بیش از هر چیز تلاش دارد تا بحث «خودکشی احمد رضایی» را که از سوی برخی از رسانه‌ها به عنوان علت مرگ وی بیان شده؛ مردود اعلام کند و بگوید فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این «درجه از تقوی» اساسا دست به کار حرامی چون خودکشی نمی‌زد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates