30.11.2011

تلاش‌ها برای خودجوش خواندن حمله به سفارت بریتانیا: رئیس سازمان بسیج دانشجویی در میان مهاجمان

دیگربان:
hossein_ghadiani_sefarate_engelis.jpg
مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند حمله به سفارت بریتانیا در تهران را اقدامی «مردمی» و «خودجوش» معرفی کنند که حتی پلیس نیز توان مقابله با مهاجمان را نداشته است.

ظهر روز گذشته (سه‌شنبه هشتم آذر) گروهی از معترضان به سیاست‌های بریتانیا که رسانه‌های دولتی آن‌ها را دانشجو خطاب کرده‌اند٬ بخش‌هایی از سفارت بریتانیا و «باغ قلهک» را به تصرف خود درآوردند.

این اقدام واکنش‌های داخلی و خارجی گسترده‌ای به همراه داشته است به طوری که برخی از محافظه‌کاران نیز در مورد تائید و رد آن٬ اظهارات و مطالبی منتشر کرده‌اند.

سایت «الف» وابسته به احمد توکلی٬ یکی از سایت‌های محافظه‌کاری است از حمله روز گذشته به سفارت بریتانیا انتقاد کرده است.

تصاویر منتشر شده از حوادث روز گذشته نشان می‌دهد که پلیس به هنگام ورود معترضان به سفارت بریتانیا هیچ کوششی برای مقابله با آنها نمی‌کند.

در این تصاویر همچنین حسین قدیانی٬ رئیس سازمان بسیج دانشجویی به عنوان یکی از رهبران مهاجمان به سفارت بریتانیا دیده می‌شود.

سازمان بسیج دانشجویی٬ یکی از مهمترین سازمان‌های سپاه پاسداران است که به عنوان بازوی این نیرو در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

در میان معترضانی که «دانشجو» خوانده شده‌اند٬ برخی مسئولان سایت‌های خبری وابسته به محمدباقر قالیباف شهر‌دار تهران نیز حضور داشته‌اند که شرح حوادث روز گذشته را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

سایت «زندگی‌نیوز» هم نوشته که معترضان شب گذشته قصد داشته‌اند با «لودر» دیوار «باغ قلهک» را تخریب کنند که نیرو‌های پلیس مانع از انجام این کار شدند.

hamle_be_sefarate_engelis.jpg
در این میان٬ احمدرضا رادان٬ جانشین فرمانده پلیس یک روز پس از این حمله٬ از دستگیری چند تن از مهاجمان به سفارت بریتانیا خبر داده است.

«خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی تعداد افراد بازداشتی را ۱۵ نفر اعلام کرده است.

آقای رادان گفته که «موضوع در حال بررسی که این افراد با چه مجوزی وارد سفارت انگلستان شدند.»

علی لاریجانی٬ رئیس مجلس نیز اعتراض آمریکا و بریتانیا به این اقدام معترضان را «فرصت طلبانه» خوانده و گفته که مجلس معتقد است این کشور‌ها قصد «سوء استفاده» از این اقدام را دارند.

آقای لاریجانی همچنین افزوده که «اقدامات عجولانه در شورای امنیت در محکوم کردن اقدام دانشجویان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات گذشته آمریکا و انگلیس است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates