04.12.2011

رسانه‌های محافظه‌کار خبر دادند: طرح سه فوريتی برای برخورد با ۲۵ سفیر

دیگربان: سایت محافظه‌کار «نسیم آنلاین» از تلاش برخی نمایندگان مجلس برای تهیه طرحی سه فوریتی با هدف برخورد با «مانور غیردیپلماتیک» سفرای ۲۵ کشور اروپایی در تهران خبر داد.

این سایت محافظه‌کار روز یک‌شنبه (۱۳ آذر) به نقل از یک منبع آگاه این مطلب را اعلام کرده است.

فاطمه آلیا٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفتگو با سایت «جام‌جم آنلاین» اعلام کرده است: «این طرح برای برخورد با سفرایی است که کارناوال سیاسی در تهران براه انداختند.»

خانم آلیا افزوده است: «اگر ظرف چند روز آینده این سفرا تغییراتی در رفتار خود ایجاد کردند، ممکن است تصمیمات دیگری اتخاذ شود در غیر این صورت طرح سه فوریتی حتما در مجلس ارائه می‌شود.»

بعد از حمله هشتم آذر گروهی از دانشجویان بسیجی به سفارت بریتانیا و باغ قلهک، دو روز بعد سفرا و دیپلمات‌های ۲۵ کشور خارجی از این دو مکان بازدید کردند.

سایت «جام‌جم آنلاین» نوشته است سفیر لهستان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد٬ این بازدید را ترتیب داده بود.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا، ‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی از جمله بازدید کنندگان باغ قلهک بوده‌اند.

آلیا در شرایطی از این طرح سه فوریتی سخن گفته که مقام‌های بریتانیایی معتقدند علی لاریجانی٬ رئیس مجلس و علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در حمله به سفارت این کشور در تهران «سود» می‌برند.

برخی کار‌شناسان سیاسی نیز معتقدند محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی به همراه گروهی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس در حمله به سفارت بریتانیا دست داشته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates