06.12.2011

دیلی تلگراف: دولت انگلیس به دنبال اخذ غرامت 1 میلیون پوندی از ایران/تابلوهای نقاشی و جواهرات کارمندان سفارت دزدیده شده است!

انتخاب: دیلی تلگراف مدعی شد: مهاجمان نقاشی ملکه ویکتوریا را که “جورج هایتر” کشیده بود و بیش از 20 هزار پوند قیمت داشت را پاره کرده اند. همچنین نقاشی ادوراد سوم هم پاره شده است همچنین یک نقاشی ملکه الیزابت دزدیده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیلی تلگراف نوشت: دولت انگلیس به دنبال گرفتن غرامت 1 میلیون پوندی از ایران به دلیل خسارات وارد آمده بر سفارت این کشور در تهران است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، به نوشته ی این روزنامه، حمله ی هفته گذشته به سفارت انگلیس منجر به خروج تمام کارمندان سفارتخانه ی این کشور از ایران شد.

این روزنامه مدعی شد: در داخل ساختمان سفارت، وسائل یا از بین رفته اند یا به شدت اسیب دیده اند. نقاشی های گران بها، فرش ها، صندلی ها، هر وسیله الکترونیکی و چندین خودرو از جمله وسائلی هسته ای که اسیب دیده یا از بین رفته اند.همچنین بر اثر اتش سوزی اسیب زیادی به سفارت وارد شده است.

دیلی تلگراف مدعی شد: جواهرات و وسائل شخصی زیادی از اقاماتگاه کارکنان سفارت در شمال تهران به سرقت برده شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: اسیب زیادی وارد شده و ما به دنبال گرفتن غرامت از دولت ایران بر طبق کنوانسیون ژنو هستیم.

دیلی تلگراف مدعی شد: مهاجمان نقاشی ملکه ویکتوریا را که “جورج هایتر” کشیده بود و بیش از 20 هزار پوند قیمت داشت را پاره کرده اند. همچنین نقاشی ادوراد سوم هم پاره شده است.

به ادعای این روزنامه، یک نقاشی ملکه الیزابت هم دزدیده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، این روزنامه انگلیسی در ادامه ادعا کرد: دو نقاشی دیگر یعنی “تولیپس” و “ایریس” که توسط “سدریک موریس” کشیده شده و 20 هزار پوند قیمت دارد گم شده است.

سفارت انگلیس در تهران در قرن 19 ساخته شده است و کنفرانس تهران پس از جنگ جهانی در آن برگزار شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates