11.12.2011

ژاپن دارائی های یکصد شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر ایران را مسدود کرد

رادیوفرانسه: با تشدید تحریم های ژاپن علیه جمهوری اسلامی ایران و افزوده شدن این صد شخصیت حقیقی و حقوقی به فهرست پیشین توکیو، شمار بانک های ایرانی که معامله و مبادله با آن ها متوقف شده است از ١٧ به ٢٠ می رسد.

دولت ژاپن به پیروی از متحدان آمریکائی و اروپائی خود تصمیم گرفت تحریم های این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، دولت ژاپن امروز (جمعه) دارائی های یکصد شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی دیگر را مسدود کرد.
با تشدید تحریم های ژاپن علیه جمهوری اسلامی ایران و افزوده شدن این صد شخصیت حقیقی و حقوقی به فهرست پیشین توکیو، شمار بانک های ایرانی که معامله و مبادله با آن ها متوقف شده است از ١٧ به ٢٠ می رسد.
ژاپن که در سال گذشتۀ میلادی سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران را ممنوع کرده است در چهارچوب تشدید تحریم های خود علیه ایران، درعرصۀ انرژی به اقدام تازه ای دست نزده است.
ژاپن پس از چین و هند سومین وارد کنندۀ نفت جمهوری اسلامی ایران است.
همزمان با تصمیم ژاپن مبنی بر تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، در بروکسل- مقر اتحادیۀ اروپا- گفته شد که رهبران ٢٧ کشور عضو این اتحادیه که برای شرکت در یک کنفرانس سران در این شهر گردآمده اند امروز به اعمال تحریم های تازه ای علیه ایران اقدام می کنند.این تحریم ها در ارتباط با فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعمال می شود.
پیش از این گزارش هائی در مورد حصول اتفاق نظر در میان اعضای اتحادیه، برای تحریم نفتی ایران در رسانه های غربی منتشر شده است اما بر اساس گزارش امروز رویترز، در حال حاضر رهبران اتحادیۀ اروپا قصد ندارند صریحاً خواستار تحریم نفتی ایران شوند.
آمریکا و متحدان این کشور، جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای دست یابی به جنگ افزار هسته ای در چهارچوب برنامۀ هسته ای این کشور متهم می کنند حال آن که رهبران ایران بارها این اتهام را قویاً تکذیب کرده و تأکید کرده اند که چنین قصدی ندارند.
از سوی دیگر چین و روسیه نیز بارها اعلام کرده اند که با تشدید تحریم ها و اعمال مجازات های جدید علیه تهران موافق نیستند. موضع این دو کشور باعث شده است که اروپا و آمریکا از مطرح کردن درخواست تحریم های جدید در شورای امنیت سازمان ملل خودداری کنند.
بخشی از تحریم هائی که هم اکنون نیز علیه تهران اعمال می شود مصوب شورای امنیت سازمان ملل است.
مسألۀ تحریم های جدید علیه ایران پس از انتشار آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای ایران، در هشتم نوامبر سال جاری مطرح شده است.
در این گزارش برای نخستین بار به گونه ای صریح از ابعاد نظامی برنامۀ هسته ای ایران عمیقاً ابراز نگرانی شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates