12.12.2011

خودنویس را ترک می‌کنم چون…

وبلاگ امین موحدی: خودنویس را ترک می‌کنم چون بیشتر شبیه اداره ارشاد اسلامی شده است .خودنویس را ترک می‌کنم چون سردبیر آن جای خدا نشسته و همه را تکفیر می‌کند ،جای خدا نشسته و با” امر به معروف و نهي از منکر” مشغول شده است ،خودنویس “خدانویس ” شده است.

ببینید آقای نیک‌ آهنگ در توجیه رفتار خویش چه نوشته اند:می‌توان محتوایی «داغ» را به فرمی انسانی و محترمانه تقدیم مخاطب کرد، می‌توان «محتوایی ملایم» را با چماق بر سر مخاطب زد. کدام‌یک اثربخش‌تر است؟

میدانید معنای این جملات چیست ؟یعنی‌ اینکه میشود حتا یک محتوای کثیف را هم شست و رفت و به خورد افکار عمومی‌ داد ،پول شویی دیده بودیم ،محتوا شویی ندیده بودیم که از آقای‌ نیک‌ آهنگ دیدیم.

در واقع اینکار ایشان یعنی‌ ارايه محتوای کثیف در قالب و بسته بندی تمیز و شیک ، زدن و منحرف کردن افکار عمومی می‌باشد البته به شکل نرم و با چماق نرم.این محتوا سازی و سنجش محتوا به روش گشتاپو آیا میتواند توسط یک روز نامه نگار انجام گیرد؟آیا کسی‌ که چنین فلسفه ای‌ دارد اساسا میتواند روزنامه نگار باشد؟
این چه کلمات خود ساخته ای‌ است که ایشان ادعا میکنند در دانشکده روزنامه نگاری یاد گرفته اند؟این تعلیمات فقط در دانشکده‌های نظامی نازی‌ها تدریس میشد،کلماتی نظیر چماق و محتوای ملایم و داغ و ولرم و نرم و سخت؟!
با اینحساب اگر ایشان معتقد هستند که میتوان محتوا را با لفاظی تغییر داد و آنرا به چماق تبدیل نمود یا اینکه از شکل چماق در آورد ،در واقع معتقد به خود چماق هستند ،یعنی‌ اینکه محتوای داغ، میتواند چماق داغ ومحتوای ملایم ،چماق ملایم بر سر مخاطب باشد.

در حالیکه صحبت از مخاطب و فرق سر وی نیست، فرق سر مخاطب درميان نيست،اگر با بيان حقيقت، فرق سري زير ضربه ميرود ،فرق سر “ناحق” است نه مخاطب.
صحبت از این است که روزنامه نگار باید حقیقت را آنطور که هست بیان کند و حق آرایش و ویرایش حقیقت را ندارد و حق ندارد حقیقتی را که بیان آن میتواند ضربه اي بر سر ناحق باشد ،به شکلی‌ در آورد که اثر آن خنثي شود و یا بر عکس .
روزنامه نگارداروغه نيست که مراقب فرق سرها باشد وحقيقت را فداي سر ديگران کند.اصلا هدف از بیان حقیقت اين است که جامعه روشن شود . حال آقای نیک‌ آهنگ فرق سر ظالم گردن کلفت را با فرق سر مخاطب اشتباه گرفته است اگر حقیقت میخواهد ضربه اي باشد بر سر ناحق ،بگذارید باشد چرا سر مخاطب را سپر ناحق می‌کنید؟آنچه از این ضربه آسیب می‌بیند فرق ناحق است نه فرق مخاطب !

محتوا سنجی به اینشکل خطاست .اینگونه سنجش در واقع خود” چماق سانسور” است ،چماق نرم سانسوری که ترجیح میدهد مردم از حقایق آگاه نشوند و در این مسیر با بهانه قرار دادن فرق سر مخاطب ،سرناحق را از زیر ضربات حقیقت نجات میدهد.

حقیقت چماق نیست ،حقیقت ضدّ چماق است ،حقيقت چماق نیست اما ضرباتش به مراتب کوبنده تر از ضربات چماق می‌باشد .
چماق یعنی‌ چه آقای نیک‌ آهنگ؟من از هر گونه چماق بیزارم چه چماق سخت که در دست قاضی مرتضوی هاست و چه چماق نرم شما آقای نیک‌ آهنگ.

نزدیک دو سال با خودنویس بودم ،دهها کامنت من حذف ومطالبم قیچی شد، بعد از این نخواهم بود و تنها دلیل این امر اعمال شديد سانسور و باندبازيهاي سياسي در این سایت می‌باشد تا جائیکه حتا کامنتها نیز سانسور میشوند.
در مطلب آخر اینجانب آقای نیک‌ آهنگ با حذف اصلی‌ترین بخش مقاله اتهام توهین به اسلام را به من زده اند ،من از خویش دفاع خواهم کرد اما نه در این سایت چرا که این سایت به مدیریت آقای نیک‌ آهنگ کوثر بر اساس ملاحظاتی و روابطی که با افراد غیر مرتبط با حرفه روز نامه نگاری دارند از آنها و آن روابط تاثیر می‌پذیرند .
ناگفته‌هایی‌ در خصوص خودنویس مطرح می‌باشد که امیدوارم بتوانم در باز گوئی آنها و تنویر افکار عمومی فرصت و امکان اش را بیابم. بسیاری از دوستان و همکاران می‌دانند که آقای مهدی یحيی‌ نژاد در سایت بالاترین این اجازه را داد که شدیدترین توهین‌ها علیه من شود و حتا کامنتی در آنجا نوشته شد که خطاب به اینجانب از کلمه” ترک …” استفاده شد و متعاقب اعتراض حقیر حسابم در بالاترین بسته شد ،همین آقای یحيی‌ نژاد به عنوان یکی‌ از افرادی که به واسطه دوستی‌ و سود متقابل با آقای نیک‌ آهنگ دارد یکی‌ از افرادی هست که در سانسور و تخریب اینجانب در خود نویس نیز فعال است لازم به توضیح است هر سایتی که در برابر خواست آقای یحيی‌ نژاد مبنی بر چاپ نکردن مطالب اینجانب تسلیم نشده توسط بالاترین فيلتر شده است .تا همین جا به توضیح بسنده می‌کنم و ادامه دفاعیات خویش را از طریق وبلاگ شخصی‌ خود و سایت‌های دیگر ابراز خواهم نمود.
امین موحدی

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates