21.12.2011

هشدار 100 میلیارد دلاری ایران به امارات

فرارو: یک مقام آگاه جزئیات تازه‌ای از هشدار ایران به امارات درباره محرومیت این کشور از مبادلات تجاری 100 میلیارد دلاری در صورت ادامه رفتار خصمانه علیه ایران را اعلام کرد.

این مقام آگاه در خصوص پیروی امارات از سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران در مبادلات تجاری و ماجرای خبرهای دیروز مبنی بر تذکر و هشدار ایران به این کشور گفت: گزارشاتی از سمت امارات به آقای رئیس‌جمهور در خصوص مقاومت بانک‌های اماراتی برای عدم تبادلات مالی با شرکت‌های ایرانی رسید و آقای رئیس‌جمهور در یک اقدام انقلابی و فعالانه دستور دادند روند مبادلات دو جانبه بررسی و در صورت نیاز تجدیدنظر شود.

این مقام آگاه گفت: گردش مالی ایران و امارات بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است و بیشتر آن در بخش خدمات تجاری و خدمات لجستیک است بنابراین توقف مبادلات قطعاً به ضرر امارات است و هیچ گاه اماراتی‌ها از منافع به این بزرگی دست نمی‌کشند.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز روز گذشته با تاکید بر اینکه ایران به اماراتی ها تذکر داد، گفته بود: به مسئولان این کشور تذکر دادیم که زیر بار فشار آمریکا نروند زیرا به صلاحشان نیست.

وی درباره برخی خبرها مبنی بر قطع مراودات تجاری ایران با امارات از طرف مقامات ایرانی اظهار داشت: امارات تحت تاثیر فشار آمریکا کاری کرده که به ضرر ما نیست بلکه به ضرر خودش است و امارات در واقع در کنار ایران، امارات شد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امارات متحده عربی تحت فشار آمریکا اقداماتی را علیه ایران انجام داده که به صلاحش نیست گفته بود: از مسئولان اماراتی به‌ویژه حاکم دوبی می‌خواهیم زیر بار فشار آمریکا نرود.

رحیمی تاکید کرده بود: کشور ما تا به حال نشان داده که قادر است امور داخلی خود را جمع‌و‌جور کند و قادریم شدیدترین تحریم‌ها را دور بزنیم همان‌طور که تا به حال این کار را انجام دادیم.

معاون اول رئیس جمهور به سابقه تحریم ایران در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: دفعه اولمان نیست که تحریم شدیم؛ ما بعد از انقلاب یکسره به‌ویژه از سوی آمریکا تحریم شده‌ایم.

رحیمی تأکید کرده بود: البته این تحریم‌ها را هم عقب خواهیم گذاشت؛ ولی امارات اگر وارد این بازی نشود، بهتر است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates