24.12.2011

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه هشدار داد: وضعیت سیاسی و فرهنگی تهران مطلوب نیست

دیگربان: محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه پاسداران با انتقاد از وضعیت فرهنگی و سیاسی شهر تهران اعلام کرد سپاه و بسیج در برابر این وضعیت بی‌تفاوت نخواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا٬ آقای جعفری روی شنبه (سوم آذر) در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید سپاه تهران این مطلب را بیان کرده است.

وی گفته که «وضع شهر تهران از نظر فرهنگی و سیاسی نامطلوب» است و «دشمنان» برای این شهر برنامه‌‌ریزی فرهنگی٬سیاسی و امنیتی کرده‌اند.

جعفری افزوده است: «وضع امروز تهران از نظر اسلامی و انقلابی وضع خوبی نیست و بسیاری از مردم دنیا نگاه می‌کنند که ببینند این شهر چه وضعیتی خواهد داشت.»

شهر تهران از زمان آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ برای مقام‌های سیاسی٬ امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی اهمیت دوچندانی یافته است.دیگربان:

تمرکز اصلی نهاد‌های امنیتی٬ نظامی و اطلاعاتی برای برخورد با آنچه که «جنگ نرم» یا «فتنه» نامیده می‌شود طی این مدت بر روی شهر تهران بوده و به نظر می‌رسد این مسئله در آینده نیز تشدید شود.

این فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به «برنامه‌ریزی امنیتی آمریکا در تهران» طی ماه‌های گذشته اشاره کرده و گفته است: «این برنامه‌ریزی‌ها لو رفت و ما از این مساله عبور کردیم.»

جعفری هیچ اشاره‌ای به جزئیات این برنامه‌ریزی‌ها نکرده است و نگفته که آنها با انفجار ۲۰ آبان زاغه مهمات سپاه در کرج که منجر به کشته شدن ۳۷ عضو این نیرو شد٬ ارتباطی دارد یا نه.

در جریان این انقجار حسن تهرانی مقدم٬ پدر برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی کشته شد و گزارش‌هایی نیز از دست داشتن اسرائیل در این انفجار منتشر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates