28.12.2011

معاون رئيس‌جمهور در گفت‌وگو باایران : مردم در انتخابات 88 صدايشان را به باهنر و همفكرانش رساندند

روزنامه ایران: روح‌الله احمدزاده، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان گردشگري در واكنش به اظهارت توهين‌آميز باهنر دراصفهان، گفت‌و‌گويي با انجام داد كه در ذيل به آن اشاره مي شود:
چه اتفاقي افتاده است كه آقاي باهنر با ادبيات تهديدآميز، موضوع مطرح شدن اصل عدم كفايت سياسي رئيس‌جمهور را مطرح مي‌كنند؟
اول بايد بگويم مهمترين نكته انحرافي كه در آقاي باهنر و همفكرانش در جريان به اصطلاح اصولگرايي نمود دارد مقايسه آقاي دكتر احمدي‌نژاد عدالت‌خواه مردمي، استكبارستيز و ولايت‌مدار با بني‌صدر خائن است كه به نظر مي‌رسد مهمترين دليل انحراف امثال ايشان از آرمان‌هاي انقلاب عظيم مردم ايران مي‌باشد.
به نظر مي‌رسد دوستان علاوه بر چرخشي كه در مباني تئوريك فكري و فلسفي داشته‌اند مي‌خواهند گفتمان منسوخ شده قبل از سال 84 را احيا كنند. نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه قاعدتاً در گفتمان قبل از سال 84 بخش مهمي از مؤلفه‌هاي انقلاب اسلامي به انحراف رفته بود از جمله نوع نگاهي كه به توده‌هاي مردم بويژه مردم مستضعف و محروم وجود داشت. قاعدتاً احمدي‌نژاد كفايت نوكري توده‌هاي مستضعف و محروم شهيد و ايثارگر داده را ترجيح مي‌دهد به كفايت نوكري سياسي برخي احزاب و جريان‌هايي كه در كشور رشد و نمو كرده‌اند.
من فكر مي‌‌كنم اين مباحث و سفسطه‌ها و مغلطه‌ها به نوعي منحرف كردن افكار عمومي مردم از آرمان‌هاي يك انقلاب با عظمت انساني و اسلامي عدالت‌خواه و مردمي است و چون دولت احمدي‌نژاد يك نمونه و يك نماد حداكثري از اين آرمان‌هاي به فراموشي سپرده است، با ارائه تحليل‌هاي تحريف شده تاريخي، سعي دارند عملكرد دولت عدالت‌خواهانه دكتر احمدي‌نژاد را مورد چالش قرار بدهند و من فكر مي‌كنم مردمي كه در سال 84 و 88 آگاهانه يك انتخاب دقيق، منطقي و آرمان‌گرايانه انجام دادند، قاعدتاً صداي خودشان را به بسياري از احزاب و همفكران مهندس باهنر رساندند.
مهندس باهنر صداي ملت ايران را در سال‌هاي 84 و 88 شنيدند البته باز هم خواهند شنيد! اميدوارم در انتخابات آتي آقاي باهنر درس بهتري بتوانند بگيرند و اين مرام و منش نادرست و ناجوانمردانه خود و همفكرانش را كنار بگذارند.
حضرت آقا در صحبت‌ها و ديدارهاي مختلفي كه داشتند، از سياست دشمن در راستاي القاي حاكميت دوگانه پرده برداشتند. حالا شاهديم كه آقاي باهنر با صراحت آقاي احمدي‌نژاد را در مقابل رهبري قرار مي‌دهند. آيا واقعاً در كشور اين حاكميت دوگانه وجود دارد يا خير؟

ادامه در صفحه 4

گروه سياسي اظهارات قابل توجه محمدرضا باهنر در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان اصفهاني، بيش از آنكه پاسخ به پرسش‌هاي صريح دانشجويان باشد نوعي فرار به جلو بود از ناحيه كسي كه خود بيشترين اتهام‌ها را در زمينه سكوت در فتنه بر دوش مي‌كشد.
محمدرضا باهنر كه انتخابش در كميته 8+7، انتقادهاي شديدي را به همراه داشت و همين سبب اعتراض و از دلايل نپيوستن جبهه پايداري به اين كميته بود، در اين جلسه مي‌گويد: اينكه كسي تا يك هفته بعد از انتخابات به دفتر موسوي رفته و از او تعريف كرده است. من كه مي‌گويم آن روز كار خوبي كرده، همين الان هم مي‌گويم. آن يك هفته اول هر كسي كه پيش مهندس موسوي رفته صد تا تعريف هم كرده، وظيفه شرعي‌اش را انجام داده، خيلي هم كار خوبي كرده به تكليفش هم عمل كرده است.
وي كه گروه‌هاي سياسي، جزو ساكتين فتنه خطابش مي‌كنند، بدون اشاره به بيانيه از نمايندگان كه خواستار «اشد مجازات» براي موسوي و كروبي شده بودند و بدون توجه به شعارهاي مردمي 9 دي در خصوص سران فتنه خاطرنشان كرده است كه روح‌الله حسينيان و همفكرانش كه در مجلس فراكسيون انقلاب اسلامي را تشكيل داده و با دوستان خارج از مجلس خود، در قالب جبهه پايداري دور هم جمع شده‌اند، در ماجراي فتنه بر اين اعتقاد بودند كه بايد براي دستگيري موسوي آن قدر فشار آورد تا مقام معظم رهبري هم تسليم شوند!
محمد رضا باهنر در اين نشست نامه خود به مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه «گفتم خودتان را آماده كنيد موسوي رأي مي‌آورد» را تأييد مي‌كند و معتقد است كه مشورت به رهبر انقلاب از وظيفه ياران انقلاب است و به عنوان شاهد مثال مي‌گويد: «آقاي توكلي هم هر هفته يا دو هفته، يك نامه به آقا مي‌نويسد، دستش هم درد نكند!»
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در آستانه انتخابات مجلس نهم ترجيح داده به صورت شفاف مواضع سياسي خود را بيان كند، در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌كه شما در فضاي انتخابات سال 88 اعلام كرديد به احمدي‌نژاد رأي دهيد، اما چندي پيش اعلام كرديد كه رأي من به احمدي‌‌نژاد نبوده است! تصريح مي‌‌كند: من براي مسئله تبليغات و كاركرد تشكيلاتي و حزبي با تكليف شرعي شخص تفكيك قائل هستم، زماني كه گفتم به احمدي‌نژاد رأي ندادم، حدس مي‌زدم كه احمدي‌نژاد زماني روبه‌روي آقا مي‌ايستد! و من اين مسئله را در فضاي سياسي كشور پاك شده نمي‌دانم.» محمدرضا باهنر با اعتراف به اين‌كه علاقه‌اي نداشته است كه احمدي‌نژاد رأي بياورد و به گفته خودش به اختلافش با احمدي‌نژاد افتخار مي‌كند در فرار به جلو و با تهديد رئيس‌جمهور مي‌گويد: خدا نكند روزي برسد كه ما از اصل عدم كفايت سياسي رئيس‌جمهور در كشور استفاده كنيم كه به نفع هيچ كس نيست!
بحث حاكميت دوگانه و نفي آن از جانب رهبري
بحث حاكميت دوگانه و ايستادن رئيس‌جمهور در مقابل رهبري در حالي از جانب گروه‌هاي اصولگرا در آستانه انتخابات پررنگ‌تر مي‌شود كه مقام
معظم رهبري در ديدار هزاران نفر از مردم فارس با اشاره به قضاياي پيرامون وزير اطلاعات فرمودند. «تبليغات رسانه‌هاي بيگانه را در مورد قضايايي كه آنچنان اهميتي هم ندارد ببينيد كه چه جنجالي به راه انداخته‌اند و در تحليل‌هاي خود مي‌گويند در جمهوري اسلامي ايران شكاف و حاكميت دوگانه به وجود آمده و رئيس‌جمهور، حرف رهبري را گوش نكرده است.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه مي‌افزايند: «تبليغات دشمنان در روزهاي اخير بار ديگر نشان داد كه آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ براي حمله در كمين نشسته‌اند.»
ايشان با تأكيد بر اين‌كه اعضاي دولت و شخص رئيس‌جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در كشور هستند، خاطرنشان مي‌كنند: «ملت و رهبري همواره از خط كار و خدمت حمايت مي‌كنند و ملاك هم اشخاص نيستند، بلكه ملاك اصلي خط كار و خدمت است.»
باهنر از ابتداي دولت دهم به دنبال طرح عدم كفايت سياسي رئيس‌جمهور بود!
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس درخصوص سخنان باهنر در جمع دانشجويان اصفهاني مي‌گويد: صحبت‌هاي بيان شده از ناحيه هر كسي كه باشد نشان مي‌دهد گوينده از يك موقعيت متزلزل سياسي بهره‌مند است و مي خواهد با فرافكني و ايجاد يك شانتاژ خبري خود را مطرح كند! سيدمحمد جواد ابطحي در گفت‌وگو با مي‌افزايد: آقاي باهنر از ابتداي دوره دولت دهم به دنبال استيضاح و طرح عدم كفايت سياسي آقاي احمدي‌نژاد بودند و اين مورد جديدي نيست منتهي حمايت حضرت آقا از دولت و جو مجلس اين اجازه را به ايشان نداد. اين عضو جبهه پايداري در بيان چرايي انجام اين كار با بيان اينكه باهنر مخالف آقاي احمدي‌نژاد است و در فتنه 88 به صراحت اعلام كرد كه به وي رأي نداده است با ذكر سخنان باهنر در آن دوران مي‌گويد: آقاي باهنر گفت احمدي‌نژاد ماشيني است كه با سرعت 200 كيلومتر مي‌رود و موسوي ماشيني است كه با سرعت 80 كيلومتر در ساعت مي‌رود، انسان عاقل سوار ماشين با سرعتي 80 كيلومتري مي‌شود؟!
باهنر در حلقه دوستان هاشمي رفسنجاني است
ابطحي با بيان اينكه باهنر خود را در حلقه دوستان هاشمي رفسنجاني مي‌داند و متصل به وي است، تصريح مي‌كند: احمدي‌نژاد هم كسي است كه مقابل هاشمي ايستاده است و اين موضعگيري‌هاي باهنر طبيعي است و بحث جديدي نيست و خوب است كه آقاي باهنر صداقت دارد و اين موارد را بيان مي‌كند.
وي در پاسخ به اينكه آيا به وجود حاكميت دوگانه اعتقاد داريد، مي‌گويد: نه اعتقاد ندارم. اين بحث در نظام ما به كلي منتفي است. اين بحث خوراك جامانده و بازمانده از فتنه 88 و اصلاحات است كه مطرح مي‌كنند. مردم در نهم دي نشان دادند كه بحث ولايت مطرح است و نه حاكميت دوگانه!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates