31.12.2011

نوری‌زاد: هاشمی از خامنه‌ای می‌ترسد

خودنویس: محمد نوری‌زاد در تازه‌ترین نامه سرگشاده خود به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: «به شکلی غیرمستقیم برای آقای هاشمی پیغام فرستادم که برای جناب شما نامه‌ای بنویسد… آیا باورتان می‌شود آقای هاشمی، که یک روز همه‌ی تریبون‌ها و رسانه‌ها برای انعکاس اندیشه‌ها و سخنان و نوشته‌های او خیز برمی‌داشتند، از این که برای شما چیزکی بنویسد می‌هراسد؟»

محمد نوری‌زاد، مستندساز منتقد آیت‌الله خامنه‌ای، نامه سرگشاده شانزدهم خود را به رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرد.

وی در این نامه درباره ترسی که در زمینه نوشتن نامه برای آیت‌الله خامنه‌ای وجود دارد نوشته است: «به شکلی غیرمستقیم برای آقای هاشمی پیغام فرستادم که برای جناب شما نامه‌ای بنویسد و درآن نه راجع به انشقاق مردم و واژگونی‌های عنقریب، بلکه راجع به ابرهای آسمان با شما سخن بگوید. این که مثلاً هوا خوب است و بارانی در راه است. شما آیا باورتان می‌شود آقای هاشمی، که یک روز همه‌ی تریبون‌ها و رسانه‌ها برای انعکاس اندیشه‌ها و سخنان و نوشته‌های او خیز برمی‌داشتند، از این که برای شما چیزکی بنویسد می‌هراسد؟ یا مثلاً جناب آیت‌الله وحید خراسانی و جناب آیت‌الله جوادی آملی؟ همه را ترسانده‌ایم آقا. تا چه شود؟ تا همچنان خیمه‌ی خود و خویشان و هوادارانمان بر سر مسندها گسترانیده باشد؟ با آنکه خود دراین باره بارها سخن گفته‌ایم: ترساندن مردم و نشاندن لکنت برزبانشان، در هر کجا و به ویژه در یک نظامی که مدعی مسلمانی است، یک جرم و یک گناه و یک حرام محرز است.»

نوری‌زاد همچنین در این نامه که «بیداری یا بیماری اسلامی» نام دارد، تلقی جمهوری اسلامی را از اعتراضات کشورهای عربی به چالش می‌کشد.

متن کامل نامه شانزدهم محمد نوری‌زاد به خامنه‌ای را اینجا بخوانید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates