05.01.2012

افشاگری اخوان‌المسلمین سوریه علیه ایران

میهن ـ علی مهتدی: گروه اخوان المسلمین سوریه در یک افشاگری غیرمنتظره اعلام کرد که ایران ظرف مدت گذشته تلاش کرده تا این جریان را تطمیع کند و آن را وادار کند تا از بشار اسد حمایت کند.

محمد فاروق طیفور از رهبران اخوان المسلمین سوریه در افشاگری خود گفت که سید علی خامنه ای رهبر ایران، در ماه اکتبر گذشته سه هیئت را به استانبول فرستاد تا رضایت اخوان را جلب کند؛ اما سفر هر سه هیئت ناکام ماند.

واشنگتن پست به نقل از طیفور گزارش داد که رهبران اخوان المسلمین از دیدار با نمایندگان آیت الله خامنه ای خودداری کرده و از طریق میانجی ترک به اطلاع هیئت های ایرانی رساندند که از دید اخوان المسلمین؛ ایران مشغول فعالیت علیه منافع ملی مردم سوریه است.

گزارش ها حاکی از این است که ایران برای تطمیع اخوان المسلمین به این گروه اطلاع داده که بشار اسد موافقت کرده در صورتی که اخوان از حکومت سوریه حمایت کند، چهار منصب دولتی بلندپایه را در اختیار اخوان المسلمین قرار دهد.

طیفور افزود: «هر گاه ایران تصمیم گرفت تا در کنار ملت سوریه بایستد؛ آنگاه ما آماده هستیم تا با نمایندگان ایران دیدار کرده و مذاکره کنیم، اما امکان ندارد که با ایرانی ها در شرایطی دیدار کنیم که به قتل و کشتار ملت سوریه کمک می کنند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates