07.01.2012

تزلزل به ریشه‌های درخت ولایت رسیده: چهره های شاخص اصولگرا هشدار دادند، چهار دغدغه انتخاباتی اصولگرایان

فرارو: چهره های شاخص جریان اصولگرا یک به یک هشدار می دهند. آن ها نگران انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند. نگرانی که منشا آن به اختلافات درونی این جریان و تاکتیک های احتمالی جریان انحراف و فتنه باز می گردد. امروز حبیب الله عسگر اولادی در این باره گفت: «دشمنان می خواهند بین اصولگرایان تنازع ایجاد کرده تا با یک رقابت درونی طیف های مختلف اصولگرا یکدیگر را حذف کنند.»

به گزارش فرارو، با نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارات انتخاباتی در بین فعالین سیاسی اصولگرا روبه افزایش است. چهره های شاخص این جریان از برخی اتفاقات احتمالی در انتخابات اظهار نگرانی می کنند و نسبت به رخ دادن ان ها هشدار می دهند. در چند روز اخیر هشدار های انتخاباتی رو به افزایش بوده است به گونه ای که خطیبان جمعه نیز نگرانی های خود را در این باره ابراز کرده اند.

امروز حبیب الله عسگر اولادی عضو شاخص موتلفه در سخنانی به مسئله اصلی اصولگرایان پرداخت و خواهان رخ دادن وحدت در این جریان شد. عسگر اولادی که در همایش هیئت های داوری و اجرایی جبهه متحد اصولگرایان استانها سخن می گفت، خطاب به اصولگرایان اظهار کرد: «اصولگرایان باید بدانند التزام به اصول اقتضای وحدت را نیز به دنبال دارد.»

عسگراولادی با اشاره به اینکه خواست دشمنان تنازع بین طیف های اصولگرا است، خاطر نشان کرد: «دشمنان می خواهند بین اصولگرایان تنازع ایجاد کرده تا با یک رقابت درونی طیف های مختلف اصولگرا یکدیگر را حذف کنند.»

تاکید عسگر اولادی بر تحقق وحدت در شرایطی رخ می دهد که به نظر می رسد اختلافات درونی اصولگرایان همچنان پا برجا است. اختلافاتی که از یک اختلاف نظر نشات می گیرد. بزرگان جبهه متحد اصولگرایان معتقدند این جریان باید یک شکل و با یک لیست واحد در انتخابات شرکت کند اما جبهه ی پایداری نظر دیگری دارد و وجود چند لیست انتخاباتی را باعث گرم شدن انتخابات می داند. جبهه ی ایستادگی هم یکی دیگر از گروه های است که در جریان انتخابات حضور دارد و به اعتقاد برخی ناظران در فرآیند وحدت حضور فعالی ندارد.

در این شرایط حبیب الله عسگر اولادی خطاب به گروه های مختلف اصولگرا گفت: «وحدت و انتخابات پیشرو آبروی شما را محک خواهد زد و ما اصولگرایی را سبب وحدت می دانیم نه سبب فرقه فرقه شدن.»

در حالی که بحث اختلافات اصولگرایان به یکی از بحث های داغ در این جریان تبدیل شده است، غلامحسین حداد عادل رییس سابق مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای اصلی جبهه ی متحد اصولگرایان از کشمکش های انتخاباتی ابراز نگرانی می کند. حداد عادل در همایش جبهه متحد اصولگرایان در اصفهان اظهار کرد: «نباید انتخابات را به صحنه كشمكش داخلی ببریم، زیرا آن چه كه برای ما مهم و یك اصل اساسی است، پیروی از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است .»

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رقابت در انتخابات گفت: «رقابت در هر انتخاباتی نیاز است، اما باید مواظب بود كه این رقابت به بداخلاقی‌ها ودشمنی‌ها كشیده نشود. باید مراقب بود تا افرادی که سعی دارند با سیاه نمایی کلیت نظام را زیر سوال ببرند و برای جلب آرا همه زحمت های دیگران و خدمات انقلاب را نادیده بگیرند، وارد مجلس نشوند.»

دغدغه دیگری که در میان این بین مطرح می شود که در کلیت با دغدغه های عسگر اولادی و حداد عادل همپوشانی دارد روز گذشته از سوی خطیب جمعه تهران مطرح شد. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران از روش سه گانه دشمن برای ایجاد اختلال در انتخابات سخن گفت.

بنا به گفته صدیقی؛ دشمن در قدم اول سعی خواهد کرد انتخابات را تحریم کند. آنها در قدم دوم سعی می‌كنند موضوع انتخابات را كمرنگ جلوه دهند و با ایجاد اختلاف و چند دستگی سعی می‌كنند مردم حضور لازم را نداشته باشند، قدم سوم دشمنان طرح مساله تقلب در انتخابات است. آنها پیشاپیش این ذهنیت را مطرح می‌كنند. امام جمعه موقت تهران لزوم هشیاری در برابر این سه مسئله را مطرح کرد.

مسئله جریان انحرافی
هشدارهای خطیب جمعه تهران، حبیب الله عسگر اولادی و غلامعلی حداد عادل بیش از هر چیز بر مسائل کلی تاکید داشت. اما علیرضا زاکانی یکی از اعضای اصلی کمیته اجرایی جبهه متحد اصولگرایان به شکل واضح تری درباره مسائل اصلی انتخاباتی جریان اصولگرا اظهار نظر کرد.

رییس ستاد انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در همایش هیئت های داوری و اجرایی جبهه متحد اصولگرایان استان ها گفت: «دو رقیب جدی در مقابل اصولگرایان قرار گرفته اند، جریان فتنه و جریان انحرافی دو رقیبی هستند که می خواهند با جبهه انقلاب رقابت کنند در عین حال که جریان فساد نیز در درون این دو جریان درصدد ماندن در قدرت و ضربه به کارامدی نظام است.»

زاکانی در ادامه با اشاره به فعالیت های جریان انحرافی تاکید کرد: «جریان انحرافی با قدرت و پولی که در اختیار دارند می خواهند در انتخابات مجلس نهم فعالیت کنند اما این درحالیست که این جریان پایبند به ارزش های اسلامی که امام خمینی (ره) آن را بازخوانی کرد و مقام معظم رهبری در حال حاضر آن را دنبال می کند معتقد نیستند. این جریان هیچ اعتقادی به اسلام ندارد فقط می خواهند بین قوا تنازع ایجاد کنند.» وی افزود: «جریان انحرافی با این رویکرد فقط می خواهد فضای سیاسی را دو قطبی کند تا بتواند پیروز صحنه انتخابات شود.»

به این ترتیب با نگاهی به دغدغه های مطرح شده در میان اظهارات چهره های شاخص جریان اصولگرا، می توان به چهار دغدغه اصلی آن ها اشاره کرد، مسئله وحدت، تاکتیک های عملی دشمنان، جریان انحرافی و فتنه، کشمکش های انتخاباتی اشاره کرد. دغدغه هایی که باعث شده است که افراد شاخص این جریان را به واکنش وادارد و آن ها را به فعالین سیاسی اصولگرا گوشزد کنند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates