12.01.2012

صولت مرتضوی٬ رئیس ستاد انتخابات کشور: حوزه به مردم بگوید در انتخابات تقلب نمی‌شود

دیگربان: صولت مرتضوی٬ رئیس ستاد انتخابات کشور با سفر به شهر قم از روحانیون و مبلغان حوزه خواست در سخنرانی‌ها خود به مردم توضیح دهند که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا٬ آقای مرتضوی این درخواست را روز سه‌شنبه (۲۰ دی) در «همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان دهه آخر صفر» مطرح کرده است.

وی خطاب به روحانیون گفته که «ساز و کار انتخابات در ایران به شکلی طراحی شده است که احدی امکان دخالت در سرنوشت انتخابات را ندارد» و روحانیون باید این مسئله را با مردم در میان بگذارند.

این مقام وزارت کشور اظهار کرده است «کم‌رونقی حضور مردم در انتخابات مهم‌ترین استراتژی دشمن است» و به همین علت «حضور حداکثری مردم در انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.»

نهمین دوره انتخابات مجلس ۱۲ اسفند ماه در شرایطی برگزار خواهد شد که مقام‌های جمهوری اسلامی به شدت نگران تحریم این دوره از انتخابات از سوی مردم هستند.

مشهور‌ترین احزاب اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی منتقد دولت احمدی‌نژاد به طور رسمی انتخابات آتی مجلس را تحریم کرده و اعلام کرده‌اند نامزدی در این دوره از انتخابات نخواهند داشت.

محافظه‌کاران نیز با سه جریان وابسته محمدتقی مصباح یزدی٬ محمدرضا مهدوی کنی و محمود احمدی‌نژاد در انتخابات حاضر شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش تلاش برای تشویق مردم به منظور شرکت در انتخابات را آغاز کرده‌اند و سفر رئیس ستاد انتخابات کشور به قم و سخنان وی رسمی‌ترین تلاش آن‌ها در چند ماه اخیر است.

۱۷ دی ماه نیز علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه ادعا کرده که براساس نظرسنجی‌ها نرخ مشارکت مردم در انتخابات آینده ۶۰ تا ۶۵ درصد خواهد بود.

هفته گذشته هم فرماندهان سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین از مردم خواستند در انتخابات آتی مجلس شرکت کنند تا «توطئه دشمنان» علیه جمهوری اسلامی «خنثی» شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates